Ga naar inhoud

PC werkt regelmatig voor een periode van ong. 10 min. niet goed


Tunc

Aanbevolen berichten

Hi Dasle,

Ten eerste wil ik mijn waardering uitspreken voor waar jullie mee bezig zijn. Ontzettend bedankt. Deze info en 'service' geeft me meer moed dan wat ze me in de winkel verkondigen.

Ik heb de volgende SATA poorten: Sata1 t/m Sata6. De SATA kabel van de harde schijf zit in Sata2. Is het niet de bedoeling dat bij voorkeur deze in de laagst genummerde poort moet zitten? Zo zit de SATA kabel van de CD/DVD in Sata4.

Enfin, als ik het logje van Speccy bekijk zie ik dat de nummers niet corresponderen (zie bijlage plaatje). Is dit niet vreemd? Aangezien ik op het moederbord bij de poorten duidelijk zie (ook al is het in het klein geschreven) welke nummers dit zijn. Ik hoor graag je feedback hierop.

Mocht er in het ergste geval iets mis zijn met de harde schijf, even in dit geval de PCB, dan houdt dit in dat je deze kan testen door het te vervangen met een ander? Of ga ik nu te kort door de bocht? Ik neem aan dat er hiervoor geen software is om te meten/testen.

Ik hoor wederom graag van je! En nogmaals bedankt voor alle hulp!

post-42376-1417705337,598_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de volgende SATA poorten: Sata1 t/m Sata6. De SATA kabel van de harde schijf zit in Sata2. Is het niet de bedoeling dat bij voorkeur deze in de laagst genummerde poort moet zitten? Zo zit de SATA kabel van de CD/DVD in Sata4.

Zet de harde schijf dan eens op SATA1 en kijk of dat enig vershil maakt in de benchmarks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu buitenshuis, maar zal dit vanavond of morgen proberen. Jullie horen van me of het enig verschil heeft gemaakt.

Ik heb eens Gegoogled naar die printplaatjes. Mocht het daar aan liggen, dan kan je toch net zo goed een nieuwe harde schijf kopen aangezien het niet veel in prijs scheelt.

aangepast door Tunc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enfin, als ik het logje van Speccy bekijk zie ik dat de nummers niet corresponderen (zie bijlage plaatje). Is dit niet vreemd? Aangezien ik op het moederbord bij de poorten duidelijk zie (ook al is het in het klein geschreven) welke nummers dit zijn. Ik hoor graag je feedback hierop.

Wij zijn gewoon als we beginnen met tellen dat we beginnen met 1 maar hier is dat anders en begint men steeds met 0. Zo staat 0 in het speccy logje voor SATA poort 1 op je moederbord en 5 in speccy staat dan ook voor SATA poort 6 op je moederbord.

Mocht je HD op één of andere manier defect zijn kun je idd beter een nieuwe aanschaffen, heb je gelijk weer enkele jaren garantie op je HD.

Had het reeds even voor je nagekeken bij WD, maar je garantie op deze HD is niet meer van toepassing helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het nachecken, jammer.

In Satapoortje 1 de kabel gestopt, 3 tests gedaan en ziet er wederom niet super uit (Zie bijlagen). Even nog uitsluiten of er misschien niet iets mis gaat in het kabeltje. Mocht het de HD zijn, dan wordt het een nieuwe. Vooruitdenkend: nog tips/advies hoe te doen met het overzetten van de boot partitie naar de nieuwe schijf? Heb het gegoogled, maar zie verschillende software voorbij komen.

Alvast bedankt!

post-42376-1417705339,732_thumb.png

post-42376-1417705339,7708_thumb.png

post-42376-1417705339,8084_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.