Ga naar inhoud

van Windows 8 naar Windows 7

IneV

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om van windows 8 over te stappen naar windows 7

maar ik twijfel nog

vooral omdat ik pas ontdekte dat er maar een beetje verschil zit tussen de twee

Hoofdreden waarom ik wil veranderen is dat ik dan verlost ben van de vervelende charm bar (die ik via twee kanalen nu heb geblokkeerd maar nog steeds lastig doet) - en ik ook de indruk heb dat als je geen touch screen hebt het lastiger werken is met win8 - en ik gebruik de apps pagina niet (werk terug met startknop) en dus meer irritaties dan leuk werken.

Maar nu heb ik vanalles gelezen en de ene keer lees ik dat het niet mogelijk is om van win8 naar win7 te gaan en de andere keer dan weer wel - dus omdat ik het niet meer weet kom ik het hier maar vragen.

Mijn laptop is splinternieuw pas gekocht, weekje terug, en daar stond dus win8 op

merk laptop is acer

als ik nu naar win7 wil gaan dan moet ik zeker een instal cd kopen van win7 ?

en kan ik het er dan zelf opzetten? overschrijven? of helemaal leeg maken via format C ??

en dan nog vraagje:

hoe komt het dat je in een computer winkel zeer veel geld betaald voor een win7 cd en dat er op het internet sjops zijn die diezelfde cd aanbieden voor drie keer minder geld? zijn die dan wel betrouwbaar? want het is toch wel gek dat je in een computer winkel rond de 200 euro en meer kan betalen voor een win7 cd en dat je op het internet er een kan vinden voor 88 euro ofzo.

Alvast bedankt voor antwoordjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat alleen windows 8

MAAR.........

Ik zou liever antwoord hebben op deze vraag die ik stelde

(want eigenlijk is rest onbelangrijk omdat ik inmiddels weet dat ik gewoon win7 op deze laptop kan zetten).

Vraag:

hoe komt het dat je in een computer winkel zeer veel geld betaald voor een win7 cd en dat er op het internet sjops zijn die diezelfde cd aanbieden voor drie keer minder geld? zijn die dan wel betrouwbaar? want het is toch wel gek dat je in een computer winkel rond de 200 euro en meer kan betalen voor een win7 cd en dat je op het internet er een kan vinden voor 88 euro ofzo. Met andere woorden; is zo'n goedkope win7 instal cd betrouwbaar? zag er zelfs een voor 20 euro!!!!

- - - Updated - - -

PS

over hoe instal kan ik eventueel nog komen vragen hier als ik daadwerkelijk een win7 cd heb gekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie is niet zo onbelangrijk, Met Windows 8 Pro waren er wel mogelijkheden om te downgraden naar Windows 7 Prof.

Maar blijkbaar gaat dit niet op in jou geval :hmmmm:

Je heb verschillende licentie voor Windows 7, mocht je een student zijn kan je vaak wel eens een Windows 7 versie kopen via de onderwijsinstelling.

Zo zit er voor de overige licentie toch wel wat verschil in, Zo heb je een OEM licentie die verkocht word bij een nieuw systeem en deze licentie word geactiveerd bij dit systeem en koop je naderhand een andere pc kun je die OEM licentie niet meer gebruiken.

Zo heb je een Retail Licentie voor b.v 1 gebruiker of pc en mocht je ooit een andere pc kopen kun je deze Windows wel gebruiken op je nieuwe systeem. Let wel de Licentie maar op één pc actief mag zijn.

Ook is er een Licentie voor .bv. 3 gebruikers of 3 pc's en ook hier kun je deze licentie gebruiken als je overstapt naar een andere systeem. Let wel dat iedere Licentie maar telkens op één pc actief mag zijn.

Bovenstaande geeft al een prijsverschil als je in een online shop je Windows 7 koopt.

De Windows 7 versie die je op b.v Ebay en dergelijke koopt daar zou ik heel erg voorzichtig mee zijn want voor je het weet zit je met een illegale versie opgescheept met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Student ben ik al heel lang niet meer :-D

Pieuw wist niet dat er zoveel verschil zat - tja heb de afgelopen meer dan tien jaar altijd lekker met illegale cd-tjes gewerkt zonder problemen - maar ja nu nieuwe pc - en had geen andere keuze dan die win8 :-(

Ik blijf nog twijfelen

want zie helaas weinig verschil tussen win7 en win8 het enige is dat ik dan verlost zou zijn van charmbar die me ambeteert

ach ik zie nog wel.....

TOCH HARTELIJK DANK VOOR JE INFO

groetjes

;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf pas overgeschakeld naar windows 8 en dit valt echt goed mee hoor.

Ik heb als startknop "pokki" geinstalleerd.

Heb ook geen touchscreen, maar vind dit geen probleem.

Misschien jezelf nog wat tijd gunnen om er aan te wennen, je hebt de pc nog maar pas........

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.