Ga naar inhoud

Mijn tablet maakt mijn wifi kapot.

Aanbevolen berichten

Ik heb een tablet en die maakt mijn wifi kapot als hij op standby gaat.

Als ik gewoon met mijn tablet (google nexus 7) op internet ga via wifi doet hij perfect wat hij moet doen. Als ik hem wegleg terwijl hij aanstaat, dan gaat hij automatisch in slaapstand na een tijdje. Wat er precies gebeurt weet ik niet, maar hij maakt dan mijn wifi kapot. Ik moet de stekker uit mijn router trekken om opnieuw op het internet te kunnen. Hij maakt mij volledige internetverbinding kapot want met mijn pc raak ik dan ook niet meer op mijn netwerk. als ik met mijn pc naar mijn router wil gaan (192.168.1.1) dan raak ik daar ook niet binnen, ik moet echt de electriciteit uit de router even onderbreken. Dit is uiteraard heel vervelend als je in je luie zetel ligt op het tweede verdiep terwijl de router op de gelijkvloers staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ BarbaraD,

Als ik hem wegleg terwijl hij aanstaat, dan gaat hij automatisch in slaapstand na een tijdje.

Om uit te sluiten dat de tablet de "stoorzender" is binnen je Wi-Fi netwerk, zet de tablet uit als je die niet gebruikt.

Ik moet de stekker uit mijn router trekken om opnieuw op het internet te kunnen. Hij maakt mij volledige internetverbinding kapot want met mijn pc raak ik dan ook niet meer op mijn netwerk. als ik met mijn pc naar mijn router wil gaan (192.168.1.1) dan raak ik daar ook niet binnen

Er is een eenvoudig progje SoftPerfect's Networkscanner [freeware], om even snel in de router in te loggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet mij denken aan een ander topic: http://www.pc-helpforum.be/f82/wel-wifi-geen-internetverbinding-58009/

Ook een wifi die niet meer werkt na de slaapstand.

Al gaat het om een ander besturingssysteem (Mac), het is opvallend dat velen dit probleem hebben na de slaapstand, ongeacht het besturingssysteem (volgens Google).

Op een forum van technet - Microsoft wordt ditzelfde probleem in Windows besproken.

Twee oplossingen die voor anderen wel werkten:

- Herinstalleer (dus niet updaten , maar herinstalleren) je netwerkdriver.

- Kijk in je 'Power-Management' naar de optie: "Allow the computer to turn off this device to save power"

Ik heb zelf geen idee hoe dit in Android (Google Nexus) uit te voeren, maar misschien kom je er verder mee.

Of een simpele 'workaround': die slaapstand uitschakelen.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.