Ga naar inhoud

foutmelding bij opstarten, nadat de pc werd opgeschoond en gedefragmenteerd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

gedurende enige tijd begonnen er zich zwart flikkerende vlakken over m'n scherm te vertonen, die steeds hoger en hoger kwamen.

De kabels werden nagekeken, of de videokaart wel vast zat werd gecontroleerd, m'n beeldschermkabel: alles ok.

Maar, de pc was al lang niet meer opgeschoond, dus dringend nodig.

Ik vond de site: PC Tools registery mecanic en schoonde op wat mogelijk leek. Deed dan nog eens schijfopruiming. En daarna defragmentatie.

Toen raadde men mij de site IObit aan voor het opschonen en deed hetzelfde met wat ik vond op die site: opschonen en defragmentatie.

Sindsdien blijkt het opstarten langer te duren, en...

er verschijnt steeds de melding:

" IMF;exe - Kan onderdeel niet vinden.

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat rtl120.bpl niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen. "

Maar waarom werd deze info gewist als die zo nodig is? Is het veilig? is er een ander probleem? Of ga ik gewoon naar een site om ze te downloaden en alles is dan opgelost?

Momenteel zie ik geen zwarte flikkeringen meer over m'n beeldscherm, al weet ik niet hoe het opgelost is geraakt.

Kunnen jullie even iets laten weten, aub. Dank u,

Devi

Geplaatst:

Iobit-programma's zijn niet meteen "betrouwbaar" en doen wel eens meer dan ze mogen doen. Imf.exe is een onderdeel van een Iobit-tool en daarbij wordt vaker rtl120.bpl (onterecht) verwijderd. Gooi alle Iobit-programma's eens van de PC en kijk dan eens of de foutmelding nog opduikt ?

Geplaatst:

Dank je wel voor de info, maar kom nu het volgende probleem tegen: ik wil de IObit malware fighter verwijderen uit de software, maar dat gaat niet. Ik kan ze niet openen omdat die rtl120.bpl gemist wordt. Maar ik kan ze ook niet verwijderen: krijg dan de melding: Messages file "C:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\unins000.msg" is missing. Please correct the problem or obtain a new copy of the program. De Toolbar kan ik wel makkelijk verwijderen. Bij het verwijderen van de Smart defrag 2 krijg ik een gelijkaardige melding als bij de malware fighter. Wat nu?

Geplaatst:

Probeer het ganse IOBit pakket opnieuw te installeren.

Daarmee zet je de nodige bestanden terug en kan je ze normaal verwijderen.

Kijk ook eens onder de startknop - alle programma's naar de map van IOBit.

Misschien staat bij een van de submappen wel een optie "verwijderen"; dan kan je die ook gebruiken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.