Ga naar inhoud

PC met zelfde IP op zelfde netwerk

Gast

Aanbevolen berichten

Wanneer krijg je deze foutmelding; bij het opstarten van de pc of later tijdens het gewoon werken/surfen?

Probeer onderstaande procedure eens uit, de volgende keer dat je de foutmelding krijgt.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /renew

Kan je dan weer op het netwerk/internet zonder de router te herstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee wanneer het precies voorkomt, maar soms als ik voor de PC zit en mijn Ipad er bij heb en deze ook verbonden is met interent. Dan krijg ik SOMS deze error, ook weer niet altijd.... Ik heb het ook 1x gehad wanneer ik de PC opstartte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt eigenlijk weinig uit wanner het voorkomt.

Met de procedure in mijn vorig bericht, kan je het probleem waarschijnlijk wel oplossen zonder de router te herstarten.

Kan je ook eens het volgende doen.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat opvalt is de korte lease tijd van het IP-adres.

Dit kan je aanpassen in de router.

Open je browser en typ 192.168.1.1 in de adresbalk.

Geef de gebruiker en het paswoord op (indien nodig)

Ga dan naar de installingen voor de DHCP

Daar kan je normaal gezien de lease time aanpassen.

Vermoedelijk staat die nu op een waarde rond de 750 (minuten)

Probeer of je dit op 5760 (minuten) kan zetten.

Als de waarde in dagen moet gegeven worden, zet het dan op 5.

Als je er niet aan uit kan, geef dan het merk en model of type op van de router.

Dan zoek ik de handleiding op en dan kan ik presies opgeven waar je moet gaan kijken en wat je moet instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.