Ga naar inhoud

Smartphone kan draadloos netwerk niet meer vinden na herinstallatie XP

dreezy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Zoals de titel het zegt. Ik herinstalleerde mijn XP en heb misschien daarbij mijn netwerkinstellingen anders geconfigureerd dan daarvoor.

Probleem is dus: mijn pc werkt prima, maar op smartphone is mijn stream niet te vinden (die van de buren wel)...

Ik kan met mijn smartphone niet meer op mijn draadloos thuisnetwerk.

Ik zit met AVG Internet Security. Moet ik daar iets gaan instellen, of doe ik dat gewoon bij config scherm in XP?

Alvast bedankt voor jullie tips en tricks!!

Grtz Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn netwerken zie ik enkel: 'internet verbinding - Verbonden - Internet verbinding, daaronder 'Lan-verbinding', verbonden, Realtek RTL8139 family PCI fast ethernet NIC.

Als ik klik op draadloos netwerk dan start hij een wizard om een nieuw netwerk in te stellen.

Kan ik via de wizard: nieuw netwerk instellen mijn netwerk delen of zo?

Of moet het anders.

Welke gegevens heb je anders nog nodig?

Alvast bedankt voor de hulp!

Grtz Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen best van het begin starten denk ik, kan je het volgende even doorgeven;

Je internet provider en abonnements-type.

Het merk en type van je modem/router (dus de eerste doos waar het internet binnenkomt).

Het merk en type van eventueel andere aangesloten apparatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag ProMind,

Alvast bedankt voor je hulp. Ik heb vorige week contact opgenomen met mijn provider Scarlet. Na heel wat over- en weer gechat bleek dat mijn lampje Wifi niet brand... Daarmee werd geconcludeerd dat het wifi onderdeel aan de modem gewoon stuk is...?! Volgende week komen ze gewoon een nieuwe modem afleveren...

Tja, dat ze maar doen. Ik dacht toch dat het iets anders was (want is toch opmerkelijk dat dit net na herinstallatie gebeurde...)

Moest het toch nog van nut kunnen zijn:

Abonnement: Scarlet internet vdsl 2

Modem: sagem vdsl 2

That's it!

Thx en grtz Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is je probleem daarmee dan opgelost ... En tja, toeval bestaat natuurlijk ook wel eens ;-).

Als je probleem inderdaad opgelost geraakt, wil je dan zo vriendelijk zijn om dit topic te sluiten, zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Alvast succes gewenst ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.