Ga naar inhoud

Firefox, bij keuzemenu's krijg ik printscreens ???

Aanbevolen berichten

Ik werk met firefox en sedert enkele maanden krijg ik een mini printscreen als ik keuzemenu's open.

Het is begonnen met de menubalken. Als ik daar een keuze wilde maken, komt in het venster waar je normaal gezien de lijnen van je opties hebt, een wazige printscreen van het venster dat open staat. Ofwel worden de woorden heel groot weergegeven. Sedert vorige week doet het probleem zich ook voor op keuzemenu's op websites. Wanneer ik bijvoorbeeld een maat wil selecteren voor een kledingstuk dat ik wil aankopen.

Ik heb het in dit venster net ook gehad, ik kan geen 'voorvoegsel' selecteren. Ik krijg enkel een vage printsreen van mijn volledige scherm.

Ik heb al vanalles geprobeerd vanuit de help van mozilla zelf, herinitialiseren, updates, add-ons aanpassingen.... niets helpt...

Iemand die weet wat dit is, en vooral wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt voor reacties

Christie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik hoop dat je dit niet verwart met "resetten". Een nieuw profiel aanmaken gaat iets verder. Maar als je dat ook al gedaan hebt, ok.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je probleem niet helemaal begrijp. Kun je er misschien een printscreen van maken?

Nadien gaan we toch eens na of virussen niet verantwoordelijk zijn voor het rare gedrag in Firefox.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Is het dus mogelijk om een printscreen van je probleem en hijackthis logje in je volgend bericht te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het knipprogramma lukt het niet omdat het menuvenster verdwijnt zodra ik wil knippen. Ik heb nu gewoon op de prtscrn toets geklikt, geplakt in een writer, afbeelding gekopieerd en hier geplakt :-) als dat maar goed komt. Zie bij menu bewerken, dat is wat ik krijg als ik met de cursor over het woord bewerken ga. Het is gewoon mijn scherm, maar dan in het mini.

post-42467-1417705337,7825_thumb.jpg

Dit is misschien beter?

aangepast door kape
code image verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het 'vergrootglas' aanstaat bij jou.

Kan je dit even controleren:

- Ga naar het startmenu

- Aan de rechterkant kies je voor Configuratiescherm

- In de tweede kolom klik je op de groene tekst "Toegankelijkheid"

- Onder de groene tekst "Toegankelijkheidscentrum" kies je voor "Visuele weergave optimaliseren".

- Scroll wat naar onder en bij "Elementen op het scherm groter maken" doe je het vinkje weg bij "Vergrootglas inschakelen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.