Ga naar inhoud

[OPGELOST] wifi adapter

loebis

Aanbevolen berichten

De camping waar wij deze zomer naartoe trekken heeft wifi.

We zouden dan ook graag de laptop meenemen om daar te kunnen internetten.

Thuis hebben we een vaste internetverbinding (telenet), stuurprogramma op de laptop is Vista.

We hebben dus een wifi-adapter nodig. Zijn wij nu verplicht om de adapter van telenet (richtprijs 99€) aan te kopen, of kunnen we ook gediend zijn met goedkopere modellen (cfr sites als pixmania e.d.) en zo ja, welke raden jullie dan aan ?

Moeten we verder nog aan iets denken, of kunnen we gewoon de wifi-adapter inpluggen en dan onmiddellijk verbinding maken ?

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Fujitsu Siemens, Amilo Pro, iets meer dan een jaar oud.

Bovenaan, naast aan/uit knop, staan knopjes voor wat ik denk Wifi-verbinding is : 1 knop met, naar wat ik denk, soort draadloze verbinding weergeeft, en 1 knop met een planeetje (saturnus-achtig)

Als ik op knop 1 druk, krijg ik een soort pop-up scherm met 2 mogelijke vakjes die aangevinkt kunnen worden :

- wireless Lan wifi

- bluetooth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit juist voor een amilo pro momenteel, en als die effectief maar een jaartje is dan zit op elk model nog wireless op. Rechtsvooraan heb je een knopje zitten dat je kan verschuiven van off naar on, en als het daar staat zie je vlak naast je power-ledje een tweede ledje aangaan.

Dan is je draadloze netwerkadapter actief, en kan je verbinding maken met een draadloos netwerk. De telenet-adapter kopen is sowieso geen slim gedacht; telenet rekent voor gelijk welk toestel dat ze verkopen minimaal het dubbele van de winkelprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.