Ga naar inhoud

selectief cookies verwijderen (XP)

IE8

Aanbevolen berichten

Ik verwijder regelmatig ongewenste cookies met CCleaner omdat dit programma twee lijsten aanmaakt: te verwijderen en te bewaren cookies.

In de lijst van te verwijderen cookies blijven er altijd enkele staan die zich niet laten verwijderen.

Op welke manier kunnen die resistente cookies alsnog verwijderd worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

@ IE8,

De niet te verwijderen cookies kunnen te maken hebben met de cookies die je hebt bewaard.

Als ik de pc 'clean' opstart, ik bedoel geen browser opstarten en ik kijk bij CCleaner, dan is er geen cookies.

post-41531-1417705349,5834_thumb.jpg

Nu start ik een browser op, en ga naar twee computer forums, en klik op accepteer cookies.

Kijk ik weer bij CCleaner, dan zie ik het volgende:

post-41531-1417705349,6067_thumb.jpg

Van de cookies die nu aanwezig zijn [in de kolom Te verwijderen cookies] in CCleaner zou ik bijna alle cookies moeten bewaren [met uitzondering van mywot,symbaloo en wdc denk ik]

Die cookies behoren bij de twee computer forums die ik net heb bezocht .

Als ik een deel van die cookies wil bewaren die bij die twee computer forums behoren dan moet ik selectief verplaatsen naar de kolom Te behouden cookies.

Facebook en YouTube bijvoorbeeld kunnen bij beide computer forums behoren.

Ga ik daarna naar Google, dan komt een cookie google[dot]nl erbij.

Ga ik daarna naar de webmaildienst outlook.com, komen een aantal cookies bij zoals: dub113[dot]mail[dot]live[com] , login[dot]live[dot]com, live[dot]com,microsoft[dot]com, msn[dot]com, outlook[dot]com,people[dot]directory[dot]live[dot]com , support[dot]skype[dot]com &www[dot]outlook[dot]com

Wil ik de cookies van de webmaildienst outlook[dot]com bewaren, dan moet ik al die cookies verplaatsen naar de kolom Te behouden cookies.

post-41531-1417705349,6286_thumb.jpg

Facebook en YouTube kunnen ook bij de webmaildienst outlook[dot]com behoren.

Je zou dus per website moeten kijken en selectief verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jouw uitvoerige reactie.

Het probleem was dat de linkerkolom nooit leeg was (verleden tijd, dus opgelost !).

Ik heb de instellingen van CCleaner nogmaals bekeken: bij Cleaner\Applicaties alle vakjes aangevinkt en bij Opties\Geavanceerd alle vakjes uitgevinkt.

Daarna was de linkerkolom eindelijk leeggemaakt.

Nogmaals hartelijk dank voor de tijd die je gespendeerd hebt aan jouw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ IE8,

Fijn te horen dat het opgelost is :D, en bedankt voor jouw feedback :top:

Geen dank en graag gedaan xD

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem was dat de linkerkolom nooit leeg was (verleden tijd, dus opgelost !).

Ik heb de instellingen van CCleaner nogmaals bekeken: bij Cleaner\Applicaties alle vakjes aangevinkt en bij Opties\Geavanceerd alle vakjes uitgevinkt.

Daarna was de linkerkolom eindelijk leeggemaakt.

Fijn dat het is opgelost. Toch voorzichtig zijn om alles in te schakelen in CCleaner, de standaardinstellingen zijn meestal optimaal.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.