Ga naar inhoud

Wachtwoord .

jetske

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het tv programma telefacts deze week op tv .

Ben ik ernstig gaan nadenken over de veiligheid van mijn pc .

Ze raden daar dus ook aan om al de hardware wat aangesloten is op de pc en de pc zelf te laten werken met een wachtwoord .Dat zeer zeker niemand anders dan jij zelf deze kan gebruiken .

Dit zou ik nu ook willen doen .

Wachtwoorden voor mijn pc (windows 7) , voor mijn cam , en voor mijn hp printer .

Zodat ik als ik deze wil opstarten een wachtwoord moet invullen .

Alvast bedankt voor de hulp .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In windows 7 kan je gebruikers rechten en paswoorden instellen via het controle paneel, gebruikers...

Voor je cam en printer hebben we het merk en type nodig. Vergeet ook niet je router(s) te beveilingen en je draadloos netwerk indien van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ik Van start ga ermee nog 1 vraag heb er onder tussen met een vriend van me gepraat en hij denkt dat ik aan het over drijven ben met die veiligheid toestand . Wat denken jullie ervan is het zinvol om dit alles toch extra te beveiligen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beveiliging is nooit "overdreven", zeker niet op dit niveau. Uiteindelijk zijn de gebruikers het grootste risico. Een beetje gezond verstand en een goed beheer van je paswoorden kan je heel wat ellende besparen.

Uiteraard maak je zelf uit in hoeverre dat je gegevens privaat moeten blijven, en of je het risico wil lopen dat een derde ze kan inkijken of vernietigen.

Vergelijk het met een verzekering, je hoopt natuurlijk dat je ze nooit zal nodig hebben, maar in sommige gevallen is het gewoon te gevaarlijk om er geen af te sluiten.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede virusscanner is echt wel de moeite waard. Ikzelf gebruik ESS (Eset smart security). Ik ga niet beweren dat het de beste is want ik heb niet zoveel ervaring met de anderen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik nog nooit een virus of malware probleem heb gehad, en bij mijn weten ook de anderen die ik ken en deze gebruiken niet. Deze neemt ook weinig systeembronnen. Eén nadeel; hij is niet gratis;-)

Aangaande een programma om je paswoorden bij te houden heb ik persoonlijk nooit gebruikt. Mijn paswoorden staan gewoon in een .txt bestandje op een USB stick, die ik alleen gebruik als mijn geheugen me in de steek laat. Dus de stick is nauwelijks on- line en het bestandje zelf is geëncrypteerd.

Maar dat zijn natuurlijk mijn persoonlijke voorkeuren. Zorg wel dat je je paswoorden niet vergeet ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangaande een programma om je paswoorden bij te houden heb ik persoonlijk nooit gebruikt. Mijn paswoorden staan gewoon in een .txt bestandje op een USB stick, die ik alleen gebruik als mijn geheugen me in de steek laat. Dus de stick is nauwelijks on- line en het bestandje zelf is geëncrypteerd.

Maar dat zijn natuurlijk mijn persoonlijke voorkeuren. Zorg wel dat je je paswoorden niet vergeet ;-).

Nu even voor mij in mensen taal als het kan :-).

* Wat is een txt bestandje .

* wat is geëncrypteerd.

* En waarom zet u uw wachtwoorden op een stick is het niet onhandig elke keer als je een wachtwoord nodig zou hebben moet je dan die stick in steken .of begrijp ik het nu verkeerd .

* Trouwens als ik internetbanking doe moet ik dit ook extra beveiligen op de pc zelf (ik bedoel dat ik een wachtwoord moet intikken eer ik op de site kan zeg maar als dat gaat teminste ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuus voor de onduidelijkheid ...

Een .txt bestand is een gewoon tekst bestandje, zoals je met kladblok (Notepad) aanmaakt.

Geëncrypteerd wil letterlijk zeggen "versleuteld". Je kan aan een bestand een paswoord toekennen waardoor de inhoud onlleesbaar wordt als je de "sleutel" (het paswoord dus) niet kent.

De reden om het een USB stick te zetten is dat zo een stickje gemakkelijk fysiek van je computer kan losgekoppeld worden. Zelfs de slimste hacker kan geen gegevens lezen die niet op een computer staan, maar bijvoorbeeld in mijn broekzak of boekentas zitten.

Je hoeft netbanking sites niet extra te beveiligen, je heb toch altijd je kaart en pincode nodig. De sleutel die hierdoor wordt aangemaakt is telkens verschillend. Wees wel op je hoede voor frauduleuze e-mails of telefoontjes waarin je bank om persoonlijke gegevens vraagt. Dit soort praktijken ook wel "phising" genoemd zijn een echte plaag geworden.

Ik hoop dat ik me nu iets beter heb uitgedrukt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu was u heel duidelijk dank daarvoor .

Hoe versleutel (of gelijk u het zo mooi Geëncrypteerd) ik nu zo een txt .

En als ik de stick dan in de pc zet hoe werkt het dan voor die wachtwoord in te zetten voor ik het bestand kan lezen .

Ik ging het type van de printer en de cam nog even meegeven printer is een HP 4780 en de cam is en TRUST zodat u kan uitleggen hoe ik die versleutel .

En dan bent u van me af .......Ale denk ik toch hahahah .

ps hoe zet ik die puntjes op de e zoals bij Geëncrypteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.