Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik heb onlangs een Samsung 840 Pro 128GB en wou deze graag installeren, zodat OS hierop werkt.. maar helaas is het niet gelukt..:dong:

Volgende stappen heb ik gedaan:

A) eerste installatie

1. SSD hardwarematig ingebouwd in mijn pc. ik heb een Sata 2 kabel gebruikt ipv Sata 3. (Asus P6T Deluxe V2) ,Intel I7 core.

• de SDD die ik heb is voor Sata 3 maar backwards compatiple met Sata 2, vandaar dat ik geen sata 3 kabel ben gaan kopen..

2. toen ik pc herstartte heeft windows SSD herkent.. maar ik zag het niet on mijn computer..(even ter controle)

3. ik ben begonnen met installeren van W7

• tijdens de stappen van installatie ging formateren niet, waarschijnlijk dat dit eerste gebruik is?
  • er stond een extra optie om eventueel een "stuurprogramma" te installeren (dit heb ik niet gedaan, omdat ik dit ook nergens ben tegengekomen op andere forums)
  • voor de rest ging installatie redelijk vlot genoeg.
  • klein opm: er stond ook een andere HDD (Sata 1 van 80GB ook aangesloten op sata poort). deze schijf heb ik wel kunnen formateren, omdat hierop mijn OS geinstalleerd stond.
  • na installatie heb ik even boot setup via BIOS terug op SDD als 1ste priority ingesteld.
  • tijdens opstart geeft die "pls insert an proper boot device" melding... en verder dan dit geraak ik niet..

Maarjah, gelukkig heb ik een laptop bij, zodat ik wat alle forums rondneus.. Volgende ben ik dan tegengekomen:

• blijkbaar moest SATA configuratie via BIOS op AHCI mode staan, omdat dit SSD sneller laat werken...

B) tweede installatie

• dus ik heb dan even via BIOS Sata configuratie aangepast tot ACHI mode
  • en heb de installatie opnieuw uitgevoerd. nu kon ik SSD natuurlijk wel formateren, en heb ik ook gedaan.
  • maar helaas gaf die hetzelfde probleem melding tijdens opstarten..

C) derde installatie en voorlopig laatste

toen ben ik maar eens in mijn handleiding gaan kijken van Asus P6T Deluxe V2... daar stond bij Sata (RAID) configuratie dat het belangrijk is om twee identieke hardeschijven te gebruiken... niet dat ik RAID wil toepassen, ... maar voor zekerheid heb ik dan mijn HDD Sata 1 van 80GB volledig losgekoppelt..

Daarna installatie opnieuw uitgevoerd maar helaas pindakaas:thumpdown:..

• dus opnieuw geformateerd(waarvan ik geen voorstander ben om telkens mijn nieuwe SSD te formateren)
  • installatie W7
  • tijden herstarten weer zelfde melding... "pls insert a proper boot device"

Opmerking: ik heb dus tijdens deze proces de installatie CD van SSD niet gebruikt...

Kan iemand mij helpen???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.