Ga naar inhoud

Select a proper boot device ACHI

Baris_Alper

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren nacht heb ik mijn nieuwe SSD Samsung Pro 840 128GB (6Gb/s) aangesloten en via BIOS storage configuratie op ACHI mode gezet en Windows 7 geinstalleerd. Alles ging heel vlot...

Nadat ik via BIOS even mijn nieuw geinstalleerde SSD als 1st boot ingesteld heb, startte ik even terug de pc. Maar dan geeft ze de melding "Select a proper boot device, insert boot media in the boot device..."

Moederbord: ASUS P6T Deluxe V2

CPU: Intel Core i7 920

RAM: 6GB Gskill

Samsung Pro 840 128GB (Windows 7 staat daar alleen op)

Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes,

Baris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dasle,

Ik heb enkel één SSD erin steken en wat bedoel je met "gewoon herkend in het POST" scherm?

opstartvologorde:

1 Sata:3M-Samsung SSD 840 Pro Serie (128GB)

2 floppy disk

3 ATAPI CD rom (Terwijl ik geen CD-rom heb?)

Hard disk:

1 Sata:3M-Samsung SSD 840 Pro Serie

2 usb 2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

de SSD wordt niet herkend in de POST scherm, maar wel in BIOS daarin geeft die 128GB

toen ik W7 installeerde gaf die 119GB aan en 100MB vrij voor reserve geheugen

Ik heb ondertussen de SSD op Poort 1 aangesloten en nog steeds dezelfde melding.. "Select a proper boot device, insert boot media in the boot device..."

klein opm: ik heb SATA 2 kabel aangesloten ik had geen SATA 3 kabel.. Maar mijn controller ondersteund tot SATA 2..

Ik heb ergens gelezen dat SATA 3 backwards compatible is tot SATA2, dus inprincipe zou dit toch geen probleem zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle bedankt voor u reactie.

Ik heb ondertussen probleem opgelost. Ik heb Windows op mijn HDD geinstalleerd en daarna clone gedaan naar SSD via Samsung.

Nu werkt alles prima!

Maar heb wel een vraagje?

Ik had via Bios op ACHI gezet en nu bij opstarten geeft die aan dat dat mijn hard disken op IDE staan? vreemd??

Heb je bij het installeren van Windows 7 een AHCI driver geladen vanaf een USB-stick of is de in Windows aanwezige driver gebruikt? IK heb via BIOS storage configuration gewoon op ACHI gezet.

Heb je Windows geïnstalleerd vanaf een USB-stick? Ja via USB stick geinstalleerd.

Mijn vorige windows prestatie index was 5.7 nu staat deze op 7.4... this toch een serieuze verbetereing..

Nogmaals bedankt en zal vanaf nu deze site meer volgen , zodat ik mijn PC kennis verbeter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.