Ga naar inhoud

Scherm laptop zwart

wiske112

Aanbevolen berichten

Wij hebben een laptop fujitsu Siemens amilo xi 2528. Deze laptop is ongeveer 6jaar oud en heeft altijd zeer goed zijn werk gedaan. Sinds gisteren is er een groot probleem: tijdens het surfen liep de PC vast (maakte een zeurend geluid) en het scherm werd zwart met verticale, gekleurde strepen. Daarna enkele keren opnieuw opgestart (zowel warme als koude start) maar het beeld bleef hetzelfde. Je hoort wel dat hij opstart doordat de begintune van Windows weerklinkt. Zelf een beetje speurwerk gedaan maar zou precies wel eens een groter probleem kunnen zijn dan enkel een scherm dat stuk is.

Heeft er iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft er nog iemand een andere oplossing/opmerking bij mijn probleem? Wat Clarkie zegt, ben ik niet echt mee verder geholpen. Als ik beetje google kom ik al direct bij een kostenplaatje van om en bij de 200 euro voor zo'n videokaart. In mijn ogen niet haalbaar voor een laptop van 6 jaar?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Indien je videokaart defect is moet er een andere videokaart geplaatst worden anders werkt je laptop niet meer.
  2. Is het scherm stuk moet er ofwel een nieuw scherm geplaatst of je moet een extern scherm aansluiten, je kan alvast testen met een extern scherm om te zien of je dan wel beeld hebt.
  3. Of je kijkt voor een andere laptop.

Maar het zal altijd geld kosten in geval 1 en 3, en in geval van scenario 2 ook als je geen extern beeldscherm hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag wiske112,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.