Ga naar inhoud

computer wordt trager

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn computer wordt trager. Het opstarten duurt merkelijk langer. Het is precies erger nadat ik spyware doctor heb geactiveerd.

Ik heb reeds "advanced system care" gelopen, alsook "cc cleaner" en de harddisk gedefragmenteerd.

Mogelijk te veel "controlerende" programma's aktief.

Als anti virus draait eset nod32 (waarvan ik trouwens tevreden ben)

Zijn er misschien programma's die ik kan uitschakelen of verwijderen waardoor de pc terug sneller wordt?

Bijgevoeg vind je de hijack en anti malwarebyte logje.

[ATTACH]24539[/ATTACH][ATTACH]24540[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVD0.dll

O2 - BHO: DVDVideoSoftTB - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVD0.dll

O3 - Toolbar: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVD0.dll

O8 - Extra context menu item: Free YouTube to MP3 Converter - C:\Documents and Settings\bertkatrien\Application Data\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetomp3converter.htm

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis.

Advanced System Care is (persoonlijk) niet mijn meest geliefde programma (omdat dit vaak meer onheil aanricht dan het problemen oplost). Heb je dit recent - vóór de vertraging van je systeem - nog gebruikt ?

En mocht je het idee hebben dat de download van Spyware Doctor de oorzaak zou kunnen zijn, mag je altijd eens proberen een herstelpunt terug te zetten van vóór de download van SD. Dan ben je het programma wel (even) kwijt, maar ontdek je misschien dat dit wel degelijk de bron van je probleem is geweest. Laat maar even weten of deze suggesties geholpen hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

net de 4 regeltjes gewist van het hijackThis logje

spyware doctor verwijderd.

Pc start al wat vlotter op. Ook het ik de P(restatie)Monitor uitgezet die mee opgestart werd. Deze is van Advanced system care.

Op het eerste zicht is de vertraging die er nu nog is te maken kan hebben met de ESET nod32 antivirus die steeds alles scant als iets wordt gestart (te zien aan het draaien van de programma icoon rechts beneden). Als de muispijl op dit draaiende icoontje komt, wordt de boodschap " startup scan in progress" weergegeven.

- Is er een ander programma dan Advanced system care dat ook uitgebreide onderhoudsfuncties aanbiedt? Liefst freeware.

- En/of een virusscanner die mijn PC niet zo vertraagd?

- Bestaat er een programma waarmee ik kan zien welke programma's aktief zijn en welke veel geheugen vragen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Is er een ander programma dan Advanced system care dat ook uitgebreide onderhoudsfuncties aanbiedt? Liefst freeware.
Voor normaal onderhoud zou CCleaner (bestanden en register) en Malwarebytes moeten volstaan (beiden gratis). ASC kan je dan volledig van de PC verwijderen.
En/of een virusscanner die mijn PC niet zo vertraagd?
Is Eset een betalende versie, dan moet je er misschien nog even mee door tot de vervaldatum van het abonnement. Anders kan je AVAST zeker eens proberen als gratis AV-programma.
Bestaat er een programma waarmee ik kan zien welke programma's aktief zijn en welke veel geheugen vragen?
Typ de opdracht msconfig in je zoekvak naast Start en je kan de actieve programma's zo bekijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.