Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, mijn probleem is als volgt....

Ik heb een desktop pc (Acer Aspire M5910 specs (Meet Gadget) voor specs mits nodig), en tot gisteravond deed 'ie het perfect, al moet ik zeggen dat de 'fans' behoorlijk zoemden bij intensieve spelletjes zoals Skyrim & Tera. Heb inmiddels de kast opengemaakt en het geheel schoongemaakt, hetgeen niet heel veel helpt. Anyhow, zodra ik nu Skyrim probeer op te starten krijg ik wel geluid maar geen beeld, en mijn monitor zegt "geen videosignaal". Zodra ik echter op ALT+TAB druk krijg ik wel vrij snel mijn bureaublad gewoon weer te zien, en bij simpelere spelletjes (Rollercoaster Tycoon 3) heb ik geen problemen.

Nu ben ik de halve middag bezig geweest met internet door te spitten, zonder al te veel resultaat. Vaak is de suggestie dat het aan de videokaart moet liggen en dat je deze kan testen door 'm in een andere pc te drukken, die ik dus niet heb.

Mijn vraag is dus eigenlijk of het de videokaart wel kan zijn als 'ie bvb skyrim niet doet, maar RTC 3 wel... En als het de videokaart is, is het makkelijk (of uberhaupt mogelijk) om in een kant-en-klaar aangeschafte pc een dergelijke kaart te vervangen, of ben ik gedoemd een nieuwe pc te kopen?

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kun je alsnog even onderstaande uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Geplaatst:

Die had ik vandaag gedownload idd, maar als ik 'm wil opstarten krijg ik een pop-up met

"Catalyst Control Center kan niet worden gestart. Er zijn momenteel geen instellingen die geconfigureerd kunnen worden met Catalyst Control Center."

Geplaatst:

Verwijder via apparaatbeheer de oude aanwezige driver voor de grafische kaart,dit doe je door er met de rechtermuisknop op te klikken en Installatie ongedaan maken te selecteren.

Als vervolgens gevraagd word om ook de driver van je systeem te verwijderen dan doe je dat ook.

In weze dien je dan te herstarten maar we gaan eerst eens kijken of het lukt zonder herstart omdat je anders de standaard driver krijgt waardoor het beeld groot gaat uitvallen.

Geplaatst: (aangepast)

hij is dr af, en mn resolutie is nu 1400x1050. What's next xD. Oh, en mn fan maakt nu volgens mij meer geluid dan toen 't stuurprogramma dr nog op stond (maar kan ook aan mij liggen, want had net 2,5 men op de achtergrond aanstaan en nu niet..)

aangepast door Kittencandy
Geplaatst:

hmm hij geeft nog steeds hetzelfde bericht als daarnet.

"Catalyst Control Center kan niet worden gestart. Er zijn momenteel geen instellingen die geconfigureerd kunnen worden met Catalyst Control Center."

Geplaatst: (aangepast)

Dat is op zijn minst normaal te noemen.:hmmmm:

Ok dan trachten we het eens met deze link,die is van Acer zelf.

Selecteer Desktop-Aspire-M5910-Windows 7 64bit.

Neem daar bij VGA de voorlaatste dat is de oudste voor ATI.

Lukt het nu wel om die geinstalleerd te krijgen?

aangepast door Jean-Pierre
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.