Ga naar inhoud

PC start steeds opnieuw op HELP HELP HELP


Genn987

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem.

Gister viel mijn PC steeds uit na enkele minuten en start dan weer opnieuw op grrrr.

Heb toen allereerst in de bios gekeken wat de temperaturen waren. Deze lagen rond de 30 graden dus geen oververhitting. Na veel gelezen op google nog niet veel wijzer geworden. Windows 7 opnieuw geinstalleerd, tijdens de installatie gaat alles eigenlijk goed. Maar na de laatste opstartfase van windows valt hij weer uit. Het vreemde is wel dat na het uitvallen van het beeld de ventilatoren blijven draaien, groene led op moederbord blijft branden, maar op de voorkant van de pc blijft het lcd schermpje tbv temp. case heel vaag knipperen.

Is er iemand die mij wat tips kan geven om te achterhalen wat de oorzaak van dit alles is?

alvast bedankt voor de moeite.

mvg

Glenn

PC:

Moederbord: asus p5e-vm hdmi

Videokaart: asus engt 430 /di/1gd3/mg(lp)

HDD: 2 x samsung ( 500gb en een 1 tb)

Geheugen: 2x Kingston hyperX ( 2 x 2 gb)

Dvd drive: samsung

Voeding: OCZ 600SXS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat info.

Tijdens het installeren is de spanning van geel 12,4volt en van rood 5 volt. Dan komt het moment van uitvallen zodat het lcd gaat knipperen. Dan meet ik vreemde waardes. Bij geel 6,29 - 10,01 volt en bij rood 2,77 - 3,81 volt. Deze waardes varieren tussen die waardes!

Ligt alles aan de voeding?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spanning op de gele stroomkabel hoort tussen de 11.7 V en 12.3 V te liggen.

Idem voor de 5V lijn hier hoort het tussen de 4,7 V en 5,3 V te liggen.

Meet je deze waarden met een multimeter?

De voeding is van een bekend merk en ze heeft meer dan genoeg power om dit systeem van stroom te voorzien.

Maar het kan altijd dat er iets mis is :hmmmm: heb je een andere voeding of kan je ergens er eentje lenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meet deze waardes met een multimeter van Fluke.

De voeding is idd sterk genoeg. Moet even kijken voor een andere voeding hmmm word lastig denk ik.

Maar vind de symptomen zo vreemd wanneer hij zeg maar vastgelopen is.

Op welk moment begint de cpu eigenlijk echt warm te worden? De bios geeft wel de waardes aan maar zijn deze wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.