Ga naar inhoud

Ntfs

lud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraag i.v.m. een externe harde schijf die geformateerd is in fat 32. Op die schijf staat een cataloog van Lightroom met foto 's in Raw. Wanneer ik nu op een ander computer met Mac OS x die cataloog probeer te openen krijg ik een foutmelding. Het heeft iets te maken met NFTS formaat met lezen en schrijven. Ik weet niet of ik er goed aan doe deze harde schijf een ntfs formaat te geven, en wat gebeurt er dan met de data, is die nog leesbaar op een Mac ? En omgekeerd.

Gegroet Lud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo,

Ik heb een vraag i.v.m. een externe harde schijf die geformateerd is in NFTS. Op die schijf staat een cataloog van Lightroom met foto 's in Raw. Wanneer ik nu op een ander computer met Mac OS x die cataloog probeer te openen, krijg ik een foutmelding. Het heeft iets te maken met NFTS formaat met lezen en schrijven. Ik weet niet of ik er goed aan doe deze harde schijf terug een Fat 32 formaat te geven, en wat gebeurt er dan met de data, is die nog leesbaar op een Mac ? En omgekeerd.

Er is dus iets gewijzigd in mijn text, een foute richting in de constuctie van de opbouw van mijn vraag.

Gegroet

Lud

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hey KW,

Sorry maar het is zo, dat ik dat op die os X waarop ik die externe HD GEEN hulpmiddel kan installeren, dit is een OS systeem op een netwerk van een school. Ik volg namelijk een kursus "Fotografie" waarop foto's leren bewerken in lightroom. Iedere keer dat ik (of liever wij) die catoloog willen openen krijgen wij een foutmelding i.v.m. ntfs.

Hoe kan ik dat dan best aanpakken

Gegroet,

lud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stel ik voor dat je contact neemt met de IT verantwoordelijke van de school; eventueel de lesgever hiervoor aanspreken.

Kijk eens na wat de grootte is van het grootste bestand op de externe schijf.

Als het grootste bestand kleiner is dan 4 GB, kan je zonder problemen de externe schijf converteren naar FAT32.

Het commando "convert" kan je daarvoor helaas niet gebruiken, die converteert enkel van Fat32 naar NTFS.

Je kan echter wel deze tool gebruiken: NTFS to FAT32 Converter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.