Ga naar inhoud

Windows verkenner

Willem1951

Aanbevolen berichten

Onlangs Office 2010 update geïnstalleerd op Windows 7 PC 64 bit waarop Office 2007 werkte. probleem was dat bij opstarten van b.v. internet de cursor automatisch naar het http veld gaat en daar enkel met herhaald escape vanaf te brengen is. ondertussen blijft het veld knipperen en de PC is geblokkeerd. moet herhaald internet opnieuw opstarten om normaal te kunnen internetten, dit probleem doet zich ook voor bij Word en Excel bij gebruik van pijltjes toetsen. meerdere virusscanners vinden geen besmetting of zoiets. wie heeft een suggestie voor een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij PCH Willem1951!

We gaan toch eens na of virussen niet de oorzaak zijn:

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgaand het logfile, voor mij abracadabra maar wellicht dat je er iets in kunt vinden. ben er inmidels ook achter gekomen dat door gebruik van de pijltjestoetsen een ongecontroleerd zoek en vervang opdracht wordt gestart. ook dit kan pas gestart worden door tig keer op escape te toetsen.

copy hijackthis.log

aangepast door kape
quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander toetsenbord heb ik helaas niet, wel heb ik door jouw suggestie in een andere richting gezocht. kwam er achter dat mijn toetsenbord dat voorheen op een VISTA PC goed werkte geüpgraded moet worden naar een Windows 7 PC. deze upgrade kun je downloaden via Logitech. na het installeren werkt het geheel weer redelijk, enkel gaat de cursor bij het oproepen van een nieuw bestand of internet standaard naar het http invoerveld. dit kan nu simpel opgelost worden met één maal escape. Dank voor je suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er een apart programma tijdens de upgrade van je toetsenbord geinstalleerd, waar je kan instellen wat de verschillende toetsen op je toetsenbord doen. Zie eens naar de opstartprogramma's (dus programma's die met je pc mee opstarten), waarschijnlijk staat het daar tussen. Dubbelklik op het icoon en stel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van de regen in de drup gekomen, het instelprogramma van Logitech staat goed ingesteld, krijg nu ander soort problemen. het toetsenbord (Y-R0006) doet nu heel vreemd. gaat bij gebruik van num toetsen, zoeken en vervangen. bij gebruik van de pijltjestoetsen de rekenmachine opstarten. lijkt mij een probleem van de 64 bit Windows 7 die niet goed reageert op een oud toetsenbord. gezien de prijzen van toetsenborden wellicht verstandig om een nieuw toetsenbord aan te schaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je toetsenbord inderdaad aan vervanging toe is. Alhoewel (heel) oude toetsenborden perfect werken met Windows 7 (ik spreek uit ondervinding).

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er toetsen geprogrammeerd zijn op je toetsenbord via een progje dat wordt opgestart met Windows.

Maar als je je toetsenbord al lang hebt, is het ook een goede keuze om deze eens te vervangen :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.