Ga naar inhoud

Laptop compleet herinstalleren

Ertje

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Ik heb een dringende vraag wat betreft het herinstalleren van mijn laptop. Het is een Compaq (HP) Presario CQ70. Enkele weken geleden kon ik alleen nog maar een keuze maken tussen verschillende veilige modusopties. Daarop heb ik geprobeerd om te laptop te 'recoveren' met het installatieprogramma dat op de laptop is geïntegreerd. Deze functie werkte niet meer. Ook heb ik geprobeerd met een Window XP (legitiem) installatie CD, Windows opnieuw te installeren. Ik heb verschillende bios-instellingen geprobeerd en er zelfs een externe cd-speler aan gehangen om te kijken of het aan de dvd speler lag.

Na wat gegoogled te hebben kwam ik bij een Ultimate Boot CD (freeware). Ik heb mogelijk wat instellingen gewijzigd, maar kwam hier niet echt wijs uit.

Wat ik nu wil is mijn laptop compleet nieuw installeren d.m.v. de XP cd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit van stap 1 moet doen. Het liefst 1 partitie. Ik hecht geen waarde aan de gegevens die nog op de harde schijf staan.

Hoor graag van jullie,

Hartelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het betreft een normale installatie CD, die in principe op iedere laptop kan worden geïnstalleerd. Het is me gelukt om de installatie-bestanden van de CD naar de laptop te kopiëren. Nu, als ik de laptop opstart krijg ik alleen nog maar een blauw scherm, en na enige tijd (en een error-melding) start de laptop weer opnieuw op, etc. etc.

Ook kreeg ik een aantal keer foutmeldingen over de harde schrijf. Toch denk ik dat de schijf nog goed is, maar dat de instellingen niet meer kloppen op de een of andere manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Ertje,

Is het gelukt om je Windows te installeren?

Je kan ook altijd je harde schijf eens testen.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.