Ga naar inhoud

netwerkkaart stuk?

marleen65

Aanbevolen berichten

Hoi

Heb een probleem met netwerk verbinding hier. Heb alles reeds getest dus waarschijnlijk ligt het aan de netwerkkaart zelf. Probleem is dat hij in het moederbord zit. Nu heb ik een los netwerkkaartje erin gestoken en heb ik weer netwerk. Mijn vraag is nu of je iets aan software moet veranderen?

Ook onderaan de balk staan die 2computertjes met een kruisje door en meldt dat er geen aansluiting is, dat de netwerkkabels niet aangesloten zijn? hoe komt dat?

Is er een verschil in netwerkkaartjes qua snelheid bij t surfen of dergelijke?

Graag wat raad :adore:

dank u wel

marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm - netwerk en internet verbindingen.

Klik dan nogmaals op het icoon netwerk en internet verbindingen

Afgaande op je uitleg, zou je nu 2 netwerkverbindingen moeten zien: 1 verbonden en 1 niet verbonden.

Klik met rechts op het niet verbonden netwerk en kies voor uitschakelen (disable)

Nu zouden die 2 computertjes met een kruisje door moeten verdwenen zijn en ook de melding dat de kabel niet is aangesloten zou moet wegblijven.

Nu heb ik een los netwerkkaartje erin gestoken en heb ik weer netwerk. Mijn vraag is nu of je iets aan software moet veranderen?
Als je weer netwerk hebt en je kan normaal surfen, hoef je eigenlijk niets aan de software te veranderen.
Als je met een kabeltje verbonden bent, zal er waarschijnlijk weinig verschil zijn in snelheid.

Om dit met zekerheid te kunnen zeggen, zouden we de specificaties van beide netwerkkaartjes moeten kennen.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Dan kunnen we gelijk zien wat het verschil is tussen beide netwerkkaartjes en of je misschien toch drivers moet updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook onderaan de balk staan die 2computertjes met een kruisje door en meldt dat er geen aansluiting is, dat de netwerkkabels niet aangesloten zijn?
Heb je dit kunnen oplossen met de gegeven tip?
Ik heb de snelheid van de adapter op het moederbord niet kunnen achterhalen :sad

Merk je zelf verschil in snelheid?

Het 3Com kaartje dat je nu gebruikt, kan 10 Mbps aan.

Welk internetabonnement heb je?

Als de snelheid van je internetabonnement hoger is dan 10 Mbps, kan je misschein beter uitkijken naar een sneller netwerkkaartje dat geschikt is voor XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.