Ga naar inhoud

internet via bbox2 belgacom valt regelmatig uit; overbelasting?

vanstej

Aanbevolen berichten

Ik heb een bbox2 van belgacom. Daarop zijn er 3 pc's en 2 digitale tv's op aangesloten. De internetverbinding valt regelmatig uit, maar ofwel herstelt die zichzelf na enige tijd, ofwel kan ik die zelf herstellen door de verbinding te verbreken en opnieuw verbinding te maken. Ik heb de indruk dat dit meer gebeurt als er 2 of 3 pc's tegelijkertijd in gebruik zijn (onze kinderen die gamen...), dan wanneer ik alleen op mijn pc werk.

De digitale tv geeft ook af en toe de melding:"geen signaal", waardoor we dan enkele minuten geen beeld/klank hebben.

Is dit een probleem van overbelasting? Wat te doen om dit te verhelpen? ik heb wel nog niet gebeld naar Belgacom, omdat het probleem telkens wel weer wordt opgelost na enkele minuten.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dat probleem.

Ik had dat probleem zelfs al van in de tijd voor de bbox'en.

Na wat opzoekwerk dat ik vroeger eens heb gedaan, zou de oorzaak liggen aan het feit dat je veel verbindingen hebt op de router en deze overbelast wordt.

Als iemand op je netwerk aan het downloaden is, of een pagina met veel zware afbeeldingen opent (of misschien het online gamen van de kinder), dan geraakt deze inderdaad overbelast.

En dan valt die uit. De bbox gaat dan normaal zelf wel terug verbinding maken.

Als oplossing haalt men dan vaak aan om een externe wifi router te kopen en deze aan je bbox te hangen.

En vorvolgens de wifi van de bbox uit te schakelen.

Dan gaan de connecties via de wifi router en wordt de bbox niet overbelast.

Uiteraard kost dit een een beetje geld. (voor het aanschaffen van een wifi router)

Nog een puntje toevoegen:

Wat ik bij de opsomming van mogelijke oorzaken reeds aanhaalde: downloaden.

Indien iemand in het gezin gebruik maakt van torrents, ligt de oorzaak waarschijnlijk daar.

Verminder dan de toegelate connecties in het torrent programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Nog even een kleine toevoeging doen hier:

Het kan misschien ook al helpen als je je bbox eens reset. (doormiddel van het kleine knopje op de achterzijde van de bbox).

Let op: dan moet je hem terug instellen (met de login gegevens van Belgacom) alvorens je weer op internet kan surfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.