Ga naar inhoud

Problemen met externe HDD etc.

De Hulk

Aanbevolen berichten

Er zijn toch grote problemen ontstaan met de externe Samsung STORY HDD 2TB die ik gesplitst had in de E en de N. Er ontstonden zoveel vertragingen dat het systeem gecrasht is en de helft van de bureaubladpictogrammen verdwenen waren en de E ontelbare onherstelbare clusters had die gerepareerd in de map 'gevonden' zouden staan. Echter niets van dat alles.

Wat zijn de kenmerken? Telkens zie je de groene balk onder Deze computer (in Verkenner) zoeken. Dat wijst er op dat er iets niet in orde is. Dan zegt die telkens je moet N formatteren wil je deze gebruiken. Dan weer staat niet het originele pictogram van Samsung bij N onder > Deze computer. Dan kan de prullenbak niet snel opgeschoond worden, want blijkbaar is deze niet beschikbaar. Norton Ghost zegt ook dat N niet beschikbaar is. Dan worden bestanden zeer vertraagd weggeschreven (naar E). Wat is hier aan de hand? Zo is mijn systeem niet langer bruikbaar en moet ik alles weer omzetten!

E is de data en N gebruik is voor de back-ups. Het is dus wel één schijf Samsung Story 2 TB verdeelt in twee partities maar dat hoeft voor mij niet meer als dat zo onbetrouwbaar is!

Ik heb dus een schijfcontrole op de E uitgevoerd en daar waren beschadigde clusters en zouden hersteld zijn en verzameld zijn in de map 'gevonden' echter ik heb geen bestanden gevonden op de schijf.

E is In orde (Actief primaire partitie)

en

N is In orde (logisch station)

beide NTFS

Ik ben de hele zaterdag en zondag bezig geweest met herstelpunten en herstellen etc en zo kan ik niet meer werken. Het moet toch mogelijk zijn om vanaf een betrouwbare externe HDD 1 tb zonder slaapstand op de pc te werken. De STORY kan het blijkbaar niet aan. Overigens heb ik in de oude toestand van de Story nooit problemen gehad (was één partitie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.