Ga naar inhoud

windows xp en virtual box probleem

angela12345

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na heel veel keren proberen heb ik (dmv computertotaal) een virtual box met windows xp op

mijn computer weten te zetten:D. Ik heb windows xp iso op een cd gebrand.

Alleen er staat niks in mijn virtual box. Er is een bureaublad met prullenbak en een start taakbalk.

Het lijkt wel of ik al mijn gegevens/ instellingen zoals Word en internet nog moet overzetten, maar hoe

doe ik dit?

Alvast bedankt!

groetjes Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

Je host is dus een windows 7 systeem.

Je hebt virtual box geinstalleerd en een virtuele pc (gast) aangemaakt en daar windows xp op geïnstalleerd.

Die virtuele pc is eigenlijk een volwaardige aparte pc en dus moet je daar ook alle software en programma's op installeren die je er wil op gebruiken.

Je moet op de host ook het extention pack te installeren en op de gast moet je de virtual box add-ins installeren.

Dit is nodig om je gast en je host vlotter de laten samenwerken en dan kan je de gast naadloos integreren in de host.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat de systeembronnen die je aan de gast toekent (CPU en geheugen) van de systeembronnen van de host worden afgenomen zodra je de gast opstart.

Je host moet dus voldoende systeembronnen overhouden om zelf ook nog vlot te werken.

Normaal worden de cd/dvd stations van de host automatisch gedeeld met de gast.

Als je een installatiecd voor een of ander programma (bvb office) in de lade doet, zal eerst de host hierop reageren maar dit mag je negeren.

In de gast klik je dan in de menubalk op "apparaten" en dan kies je het cd/dvd station met installatieschijf voor het programma.

Dan zal het autorun systeem de cd/dvd automatisch openen in de gast en kan je de toepassing in de gast installeren.

Je kan ook mappen delen tussen de host en de gast.

Deze map moet je op de gast wel instellen als netwerkschijf en dan is deze steeds beschkibaar als je de verkenner opent.

Als je alle installatiebestanden in die map zet, kan je vanuit die map ook de nodige software installeren.

Werk genoeg om te beginnen dacht ik zo :-)

Als je nog vragen hebt, laat ze dan maar komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.