Ga naar inhoud

Dvd-rw-station herkent geen cd's en dergelijke


gillianeke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Asus A55DR en heb nu sinds gisteren een probleem met mijn cd drive. Als ik er een cd of spel in steek maakt hij even wat geluid maar gebeurt er niks. Als ik naar apparaatbeheer ga staat er: "Dit apparaat werkt correct". Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Gillian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens om een herstelpunt van voor het probleem optrad terug te zetten om te zien of dat het probleem oplost.

Als dat niet werkt dan kun je eens proberen om de Upper en Lower filters te verwijderen,volg hiervoor de instructies op deze pagina onder de hoofding Vista.(procedure is hetzelfde in windows 7)

Heb ik allebij al geprobeerd maar niks werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er een cd of spel in steek maakt hij even wat geluid maar gebeurt er niks.

Bedoel je daarmee automatisch opstarten van de CD of een keuzemenu?

Heb je al eens in de verkenner gekeken als je een cd plaatst of de inhoud van de cd in het cd-rom station daar zichtbaar is door op het station te klikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je daarmee automatisch opstarten van de CD of een keuzemenu?

Heb je al eens in de verkenner gekeken als je een cd plaatst of de inhoud van de cd in het cd-rom station daar zichtbaar is door op het station te klikken?

Nee, is niet zichtbaar. Als ik erop klik dan zegt ie: Plaats een schijf in station E:

Link naar reactie
Delen op andere sites

​Heb je ook al onderstaande bekeken in de link uit bericht 2?

Als het station wordt weergegeven: probeer of u een cd of dvd kunt afspelen of openen.

Als u een cd of dvd kunt afspelen of openen, bent u klaar met dit artikel.

Als u geen cd of dvd kunt afspelen, moet u sommige programma's mogelijk opnieuw installeren. Sommige programma's kunnen mogelijk geen gebruikmaken van uw cd-rom-station of dvd-station, totdat u deze programma's opnieuw installeert. Als het probleem opnieuw optreedt wanneer u deze programma's opnieuw installeert of verwijdert, moet u contact opnemen met de fabrikant van het desbetreffende programma, zodat u kunt navragen of er een update beschikbaar is waarmee dit probleem kan worden opgelost. Voorbeelden van programma's waarop dit van toepassing is, zijn:

  • iTunes-software van Apple
  • Nero-software van Nero Inc
  • Roxio Creator-software van Sonic Solutions
  • Zune-software van Microsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.