Ga naar inhoud

Spam omzeilen

Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik stuur regelmatig een nieuwsbrief rond naar leden en niet-leden van onze culturele vereniging Davidsfonds in mijn gemeente.

De meesten melden me wel dat ze die nieuwsbrieven ontvangen, maar anderen zeggen dat ze die niet ontvangen maar wel als Spam vermeld zien.

Hoe kan ik mijn nieuwsbrieven met zekerheid door hun spamfilters krijgen?

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jive1,

maar anderen zeggen dat ze die niet ontvangen maar wel als Spam vermeld zien.

De ontvanger van het nieuwsbrief kan de volgende handeling uitvoeren, afhankelijk van de e-mailclient [bijvoorbeeld]:

Ga naar de map Ongewenste Berichten [hotmail] of map Ongewenste e-mail [outlook2010]

Klik op het nieuwsbrief met de rechter muisknop.

Zie onderstaande schermafbeeldingen als de ontvanger het nieuwsbrief wilt ontvangen.

post-41531-1417705354,6682_thumb.jpg

post-41531-1417705354,6825_thumb.jpg

post-41531-1417705354,703_thumb.jpg

post-41531-1417705354,7169_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jammer, maar eigenlijk helpt ons dat niet....

Wat er al te dikwijls gebeurt is dat, wanneer ik de nieuwsbrief verstuur, telkens naar 30 adressen ineens, er vrij snel daarna bij mij berichtjes toekomen met de vermelding bijvoorbeeld "...undeliverable ..." en dan denk ik te begrijpen dat het op een onbestaande adres terecht is gekomen, maar sommigen van mijn geadresseerden vermelden me, als ik vraag wat er scheelde, daarop dat het adres dat ik gebruikte wél juist was. Soms verschijnt bij mij een berichtje, en dàt zijn er eigenlijk nogal veel, met de vermelding "... the process was aborted after 0.2 seconds", en die tijdsvermelding variëert dan soms enkele tienden van seconden, en in die gevallen heeft zelfs de geadresseerde niet de kans gekregen om te zien of mijn nieuwsbrief inderdaad tot bij hem gekomen was. De aflevering werd gewoon afgebroken dus, zonder meer, geen uitleg waarom. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Zoals ik al zei, stuur ik die nieuwsbrief steeds naar 30 adressen tegelijk. Ik heb er momenteel ongeveer 1400 te doen. Ik weet al dat ik van mijn provider niet meer dan 1000 e-mails per half uur mag verzenden, dus na een half uur verzenden, en als ik het te snel doe, dan word ik een half uurtje geblokkeerd.

Mijn provider is Telenet. Om daar iets te weten te komen, moet je echt bergen verzetten.... Maar, hoe en/of waarom zou hij dat als SPAM aanzien? En als hij daarom die nieuwsbrief tegenhoudt, hoe bepaalt hij dan dat het SPAM zou zijn? Daar moet ik toch iets kunnen tegen doen, want het is geen SPAM. Trouwens van een aantal grote mediabedrijven ( Knack, DS, Het Nieuwsblad, en nog vele anderen ) krijg ik alle dagen meerder nieuwsbrieven binnen, en die worden nooit als SPAM aanzien, terwijl ik van sommige anderen, meestal kleinere bedrijfjes of zo, of echte reclamebrieven, door mij ongewilde nieuwsbrieven krijg, die wél als SPAM aanzien worden, ik krijg ze dan in mij zgn. ongewenste mail.

Bestaat er een speciale code of formulering om in het html-deel van mijn nieuwsbrief te steken, en zo aan te geven dat het geen SPAM is?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft dit topic er iets mee te maken?

@ clarkie, dank je, ik heb die topic niet gezien.

@ Jive1,

Uit die topic heb ik gequoted:

Bericht #5

Het gaat hier om informatie die ik aan de leden van onz vereniging wil sturen. Zij hebben daar zeker niet allemaal uitdrukkelijk om gevraagd, dat niet, maar velen toch zijn erg blij dat ik hun de informatie toestuur, en ze verwachten gewoon van me dat ik hun op regelmatige basis informeer over de vorderingen die zich afspelen binnen onze vereniging, en de activiteiten die we plannen en waar zij op uitgenodigd zijn en ook regelmatig naartoe komen. Ik kan toch moeilijk aan iedereen gaan toelating vragen of ik hun iets mag toesturen...

Stel voor dat mijn e-mailadres in jouw bestand aanwezig is, en ik wens het nieuwsbrief niet te ontvangen, dan blokkeer ik de afzender.

Het nieuwsbrief komt dan in de map Ongewenst e-mail.

Maar je zal nooit van mij horen dat ik vreemd vind dat het nieuwsbrief in de map Ongewenste e-mail / ongewenste berichten terecht is gekomen.

Ik heb zelf voor gekozen om geen nieuwsbrief te ontvangen.

Alléén degene die bij jou hebt gemeld en wilt [met alle plezier en wens van harte] het nieuwsbrief te ontvangen mag/kan/zou moeten de handeling uitvoeren, zie bericht #2 in deze topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update

Gequoted uit Bericht #7 deze topic

Trouwens van een aantal grote mediabedrijven ( Knack, DS, Het Nieuwsblad, en nog vele anderen ) krijg ik alle dagen meerder nieuwsbrieven binnen, en die worden nooit als SPAM aanzien,

Omdat je wens ze te ontvangen of de afzender nog niet hebt geblokkeerd.

terwijl ik van sommige anderen, meestal kleinere bedrijfjes of zo, of echte reclamebrieven, door mij ongewilde nieuwsbrieven krijg, die wél als SPAM aanzien worden, ik krijg ze dan in mij zgn. ongewenste mail.

Je hebt ze ooit geblokkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik kan u wel volgen, iEscape ( born to be free ) maar je helpt mij niet vooruit.

Ik stuur nieuwsbrieven rond, en dat mag, daar is niets verkeerd mee, en als iemand die niet wil ontvangen dan schrap ik die persoon van mijn lijst, beter dan dat hij steeds opnieuw moet doen alsof ik SPAM verstuur.

Maar u antwoordt niet echt op mijn vragen. Ik zoek mogelijkheden om te voorkomen dat sommigen zelfs niet eens mijn nieuwsbrief tot bij hun postbus krijgen, omdat, zoals je al zei, misschien mijn provider mijn nieuwsbrief al ongegrond onderschept, op verdenking van SPAM maar in feite weet hij het niet.

Bestaan er mogelijkheden om te voorkomen dat mijn nieuwsbrief als SPAM aanzien wordt? Ik doe daar niets verkeerd mee hé, dat ik iets over onze vereniging wil vertellen, en zelfs als dat aan niet-leden ook is. En toch houdt mijn provider die misschien tegen, wat mogelijk ook tegen de zin is van sommigen van onze leden....

We zijn een culturele vereniging, geen niets ontziend bedrijf dat zich van SPAMregelen niets aantrekt, en willen gewoon die mensen, onze leden en geïnteresseerden vertellen wat we voor hen voorbereiden en organiseren....

Mijn vraag blijft dus voorlopig of er iets mogelijk is om in de formulering van mijn html-teksten in te bouwen zodat mijn provider al zeker niet mijn nieuwsbrief gaat tegenhouden, maar ook dat die mensen die onze nieuwsbrief nooit geweigerd hebben, die tenminste kunnen ontvangen.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.