Ga naar inhoud

blue screen

loukaatje

Aanbevolen berichten

In deze handleiding vindt je alle methodes om Windows Xp te herstellen.

Via de aangemaakte systeemherstelschijf moet je methode 4 gebruiken (heb je normaal gezien al uitgevoerd)

Er zijn nog mogelijkheden, zoals een herstelinstallatie, maar dan moet je een originele Windows XP installatieschijf hebben, maar heb je die?

Wat staat er op die cd(s)?

Maak je gebruik van een Windows installatie-cd?

HP restore plus start with this dvd for restore

operating system cd microsoft windows xp professional service pack 3

dit staat op de dvd's.

Dat is de originele windowsinstallatie cd veronderstel ik want ik vind geen andere.

Ik ben dan ook maar een pc-leek he

Andere benadering: zou een herstelinstallatie (ik bedoel nièt een HERinstallatie!) ook niet helpen in dit geval - dan blijven alle progs en updates behouden en wordt het register toch ook 'in ere hersteld' dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dank je wel voor je reactie clarkie,

Ik heb enkel die twee cd's die ik hogerop vernoemd heb

1.HP restore plus!( start with this dvd for restore)

2.operating system cd microsoft windows xp professional service pack 3

Waarschijnlijk zal dat wel niet de windowsinstallatie cd zijn zeker?

Die is dan helaas niet meegeleverd?

nogmaals hartelijk dank voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

(als ik nog eens even mag tussenkomen ) :Voor zover ik het nu zie heb je drie mogelijkheden:

1. Je hebt die cd HP restore plus start with this dvd for restore : ik ken HP-computers niet, maar de titel doet mij vermoeden dat je die cd kan gebruiken om terug te keren naar je begintoestand toen je de computer kocht : ga je hiermee aan de slag dan heb jij dus je systeem zoals jij het kocht, dus goed geïnstalleerd, met de nodige drivers (van op dat ogenblik) en met de software die meegeleverd werd door de fabrikant.

Wat je niet hebt: - mogelijke nieuwe drivers (die later dus geüpdate zijn), de software die jij later zelf installeerde, de updates van Windows die nadien uitkwamen, je gegevens die in Mijn Documenten zitten, je eigen data, de gegevens van je eigen mailprogramma enz...

Ga je hiermee aan de slag dan moet je goed uitkijken en ook zorgen dat jij je eigen gegevens (photo's, teksten, films, ...) ofwel vooraf backupt - tenzij jij ze op een andere partitie of schijf staan hebt. Maar moest je voor deze optie kiezen, dan vertel je het beter eerst.

2. jij hebt je cd operating system cd microsoft windows xp professional service pack 3 en dit is inderdaad een cd/dvd die dient om jouw Windows (al met SP3) terug te installeren.

deze kan je gebruiken:

2a om een Herstelinstallatie te doen (zie vorig van Clarkie) - maar blijkbaar loopt dat uit op dat blauwe scherm

(je kan dit zowel vanuit de bios als vanuit XP-zelf)

2b: deze kan je gebruiken om een volledig nieuwe installatie van windows te gaan doen - dit kan alleen vanuit de bios, niet vanuit Windows-zelf

Voor die laatste zou ik niet opteren want dan kan je volgens mij beter je computer gaan terugzetten zoals je hem had toen je hem gekocht had - nu: ieder zijn zin natuurlijk.

Denk je aan de tweede mogelijkheid (2a) dan denk ik dat je op zoek moet gaan naar brakke drivers zoals op die pagina van Windows staat want ik heb zo'n stil vermoeden dat hem daar wel eens te zoeken zou zijn -maar 'k kan fout zitten natuurlijk

Nog even dit:

misschien - heel misschien - is er nog een vierde mogelijkheid: als je kan opstarten in Veilige Modus zou jij je systeem kunnen proberen terugzetten naar de toestand toen je het politievirus nog had en dan dit virus op een àndere (betere) manier proberen te gaan te verwijderen en mogelijk (herhaal: mogelijk) heb je dan de kans dat jij je huidig probleem kan omzeilen en een gewone, werkende computer kan terugkrijgen.

Alleen: er is ondertussen al zoveel met je computer gebeurd dat ik mijn vraagtekens heb bij deze vierde mogelijkheid (indien je al in veilige modus zou geraken )

pff.. een hele boterham hé? - en: naar een winkel terugbrengen kan de zaak oplossen, maar kan ook uitmonden in : we gaan alles eraf gooien en vanaf nul gewoon windows er terug opzetten - hangt van de zaak af...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,je mag er zeker tussen komen.. alle hulp is wenselijk:)

Om eerlijk te zijn ben ik maar een pc-blueke hoor, dus iets opstarten vanuit BIOS en zo.. is voor mijn chinees

Je hebt het probleem goed samengevat.

Alles terugzetten naar fabrieksinstellingen wil ik wel zeker vermijden tenzij het het echt niet anders kan!

Ik denk aan de tweede mogelijkheid 2a maar hoe kan ik op zoek gaan naar brakke drivers als de pc niet eens opgestart geraakt?

Clarkie,ik heb methode 3 geprobeerd maar helaas weer blauw scherm..

Lieve mensen,alvast bedankt om mee te denken...

- - - Updated - - -

Passer

Ik heb proberen opstarten in veilige modus en krijg weer de melding dat windows niet kan gestart worden omdat het bestand beschadigd is of niet kan worden gevonden

er komt ook nog op

multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>\windows\system32\ntoskrnl.exe

\hal.dll

\KDCOM.DLL

\BOOTVID.dll

\config\system

\config\system.alt

Ik krijg meer en meer de indruk dat er toch iets ernstigs aan de hand is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

die laatste dingen: dat gaat over je boot(opstart)bestanden - dat zijn dus typisch die bestanden.

'k begin meer en meer te denken dat je bootbestanden 'geraakt' zijn - 'k ben ondertussen die windows-pagina aan het lezen (en in mensentaal aan het vertalen) - maar 'k moet nu weg. 't zal dus voor in de vroege avond zijn denk ik.

Zover ik zie moet jij je bootbestanden gaan vervangen (of de registermeldingen ervan - maar dat is wellicht ook weer latijn voor je) - die pagina van windows reikt er in ieder geval ook een oplossing voor aan die we kunnen uitproberen.

Tot straks wellicht - of clarkie moet ondertussen met ideeën komen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eerder chinees voor mij (heb nog latijn in een ver verleden gestudeerd)

Knappe koppen zijn jullie..respect daarvoor.

Ik heb nog steeds een klein beetje hoop en anders doe ik hem morgen binnen in de pc-winkel met alle gevolgen vandien.

Tja..uit fouten leer je he..

Geniet nog van je zondag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loukaatje,

kopieer dit naar een wordbestand en druk het af zodat je het bij je hebt.

Bootdriver problemen:

ofwel is er een opstart-driver (= in mensentaal) ofwel stuk ofwel niet goed meer geïnstalleerd

ofwel is is er in je register een fout gekomen ivm die boot(opstart)driver

Doe dit:

1. Steek je windwows-installatie-cd (de operating system cd microsoft windows xp professional service pack 3 ) in je cd-speler en sluit de speler

2. De cd wordt gelezen (je kan op je shift-toets drukken, dan gaat dit niet door, maar het hoeft niet)

3. Als de cd-lade dicht is, sluit je gewoon resoluut je computer af - kies hier voor het reboten (herstarten) van je systeem ( dus: Start > computer uitschakelen > opnieuw opstarten

4.Als de computer opstart, kom je als eerste in ‘de bios’ (dat is het allereerste dat je te zien krijgt: zo’n zwart scherm met witte letters - dus nog voor jij nog maar iets van je Windows ziet)

5. Al dadelijk krijg je de tekst te zien: druk op een toets als je vanaf cd wil starten (if you want to boot from a cd) - of iets in die aard. >>> Druk dan gewoon op gelijk welke toets.

6. De computer gaat nu opstarten vanaf de cd die je zo juist instak - nu begint het:

7. Bij het begin van de installatie krijg je volgend zinnetje te zien: “Press F6 if you have to install a third-party SCSI or RAID driver. “ ALS JE DAT ZIET druk je op F6 (bovenste rij toetsen- op de zijkant staat F1, F2, ... ook de F6 dus)

8. En dan zegt Microsoft: “volg nu de aanwijzingen die je te lezen krijgt”. Tja, ‘k moet je op dit punt verlaten want ik weet dus niet wat hij allemaal gaat vertellen, ‘k moest het bijwerken van zo’n bestanden zelf nog niet doen...

Mogelijk loop je hier dus vast op dingen die voor jou onverstaanbaar zijn. Alleen kan ik je hier niet verder mee helpen omdat er teveel opties zijn van: als het zo is, moet je dat doen, als het anders is moet je dit doen, als ... en dat kan ik van hieruit dus niet volgen.

Moest je er op zeker ogenblik niet uit raken, druk dan maar gewoon op Escape of mogelijk staat ook een optie Annuleren ergens vermeld. In tijd van nood zet je gewoon je systeem uit (verwijder eerst de cd) en dan ben je nog niet verder van huis.

Maar ‘k hoop dat je eruit raakt!Loukaatje,

kopieer dit naar een wordbestand en druk het af zodat je het bij je hebt.

Bootdriver problemen:

ofwel is er een opstart-driver (= in mensentaal) ofwel stuk ofwel niet goed meer geïnstalleerd

ofwel is is er in je register een fout gekomen ivm die boot(opstart)driver

Doe dit:

1. Steek je windwows-installatie-cd (de operating system cd microsoft windows xp professional service pack 3 ) in je cd-speler en sluit de speler

2. De cd wordt gelezen (je kan op je shift-toets drukken, dan gaat dit niet door, maar het hoeft niet)

3. Als de cd-lade dicht is, sluit je gewoon resoluut je computer af - kies hier voor het reboten (herstarten) van je systeem ( dus: Start > computer uitschakelen > opnieuw opstarten

4.Als de computer opstart, kom je als eerste in ‘de bios’ (dat is het allereerste dat je te zien krijgt: zo’n zwart scherm met witte letters - dus nog voor jij nog maar iets van je Windows ziet)

5. Al dadelijk krijg je de tekst te zien: druk op een toets als je vanaf cd wil starten (if you want to boot from a cd) - of iets in die aard. >>> Druk dan gewoon op gelijk welke toets.

6. De computer gaat nu opstarten vanaf de cd die je zo juist instak - nu begint het:

7. Bij het begin van de installatie krijg je volgend zinnetje te zien: “Press F6 if you have to install a third-party SCSI or RAID driver. “ ALS JE DAT ZIET druk je op F6 (bovenste rij toetsen- op de zijkant staat F1, F2, ... ook de F6 dus)

8. En dan zegt Microsoft: “volg nu de aanwijzingen die je te lezen krijgt”. Tja, ‘k moet je op dit punt verlaten want ik weet dus niet wat hij allemaal gaat vertellen, ‘k moest het bijwerken van zo’n bestanden zelf nog niet doen...

Mogelijk loop je hier dus vast op dingen die voor jou onverstaanbaar zijn. Alleen kan ik je hier niet verder mee helpen omdat er teveel opties zijn van: als het zo is, moet je dat doen, als het anders is moet je dit doen, als ... en dat kan ik van hieruit dus niet volgen.

Moest je er op zeker ogenblik niet uit raken, druk dan maar gewoon op Escape of mogelijk staat ook een optie Annuleren ergens vermeld. In tijd van nood zet je gewoon je systeem uit (verwijder eerst de cd) en dan ben je nog niet verder van huis.

Maar ‘k hoop dat je eruit raakt!

ps: moest het niet lukken, kan je nog proberen wat hier staat : How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting - al vrees ik dat dàt wel weer teveel latijn / chinees voor je gaat zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je lange uitleg..

Ik ga vanmiddag proberen om die te volgen maar als ik niet zeker ben van iets zal ik de pc toch beter overlaten aan iemand die er wel kaas van gegeten heeft.Helaas maar ja..

Je leest het hier wel..

Nog eens heeeeeel hartelijk bedankt voor de moeite die jullie je getroosten om mij te helpen.

Dikke pluim!!

Fijne week gewenst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.