Ga naar inhoud

Snelheid nodig om HD te kijken via homeplug systeem

VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb jaren geleden twee TP-Link homepluggen gekocht. Die hebben een snelheid van (theoretisch) 85 Mbps.

Dit is te weinig om nu schokvrij HD materiaal te kunnen kijken.

Bedraad met de instelling 100 mbps van de netwerkkaart is het nog niet mogelijk om vloeiend HD af te spelen via de router (CBN SVG6540E), naar een Philips HMP5000 mediaspeler.

Met de setting op Gigabit gaat het uiteindelijk vloeiend.

Nu mijn vraag: omdat het via wifi ook niet vloeiend gaat en bedraad geen optie is (als vaste aansluiting), overweeg ik een homeplugset van 500 Mbps. Nu blijft hier volgens testen ook maar zo'n 170 Mbps van over en ik vraag me dus af of dit voldoende is. Ik heb uit tests van 1000 Mbps pluggen bergrepen dat deze niet echt aan te raden zijn.

Dus concreet: hoeveel Mbps moet een homeplugsysteem (minimaal) kunnen overzetten om vloeiend HD te kunnen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Of het schokvrij is of niet, lijkt me afhakelijk van hoe groot de film is.

Een film die 1 uur duurt en slecht 100mb groot is, heeft uiteraard minder nodig dan 5gb op 1 uur.

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Maar bij verschillende bronnen op het internet zegt men dat 100mbps voldoende is om een hd film van 12 gb schokvrij te kijken.

Dus als de 500mbps slechts 170mbps, zou dit ook nog voldoende moeten zijn.

Hierbij moeten uiteraard alle componenten deze snelheden aankunnen (pc, kabel, homeplug, router en tv).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.