Ga naar inhoud

opstartprobleem

philspain

Aanbevolen berichten

Dank je Passer,

ik heb hier m'n USB stick naast me liggen om hem op te starten.

Het is dezelfde werkwijze als ik heb moeten doen in een van m'n vorige discussies in dit forum.

Doch ook met deze werkwijze start ie niet meer op.

Er verschijnt tijdens het opstarten een blauw scherm dat iets zegt van dumping physical memory of zoiets !!

Het verdwijnt zeer snel zo ik kan niet lezen wat ernog allemaal opstaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Registeropstartfout - het register moet hersteld worden.

MS geeft een oplossing - alleen: jij raakt niet zover dat je kan gaan herstellen.

>>> Je hebt wellicht ook geen backup van je systeem vermoed ik? <<< (anders zouden we een andere weg kunnen gaan bewandelen)

MS geeft nog een tweede oplossing (die eigenlijk wel in de 1ste zit ook) - maar die kan je dus ook niet gebruiken.

Ik vermoed dus dat er nog meer aan de hand is dan alleen dat beschadigd / ontbrekend registeronderdeel, maar wat?

'k ga nog verder denken en zoeken, maar even tussendoor dit:

---------------------------

je sprak dat je op een C:\WINDOWS> uitkwam. Probeer hier nog eens bij uit te komen en probeer dan twee dingen:

a. typ daar achter eens : win en enter dan eens. Geeft het iets?

b. als dat niets geeft: typ er eens achter dir en enter - geeft dat iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat tweede is een goed teken want dan krijg je al je bestanden van windows te zien die nog op je schijf staan. Ik vermoed dus dat die bestanden nog ok zijn , maar dat het probleem hem bij het beschadigde register zit.

In mijn vorig antwoord stonden dus twee oplossingen van MS-zelf maar die kan je niet uitvoeren omdat je niet goed van je stick kan opstarten... 'k heb me al rot (nu ja: bijna :D) gezocht hoe je dit kan herstellen als je niet aan je stick geraakt - maar 'k heb het nog niet gevonden ...

Twee vraagjes nog:

1. als je van je stick opstart, doe je dat toch VOOR windows begint op te starten, dus terwijl je het bios-scherm ziet geef je een commando om je stick te gaan benaderen? ('k heb het nog zelf niet moeten doen, wel met een cd, en in dat laatste geval staat er : als je vanaf cd wil opstarten, druk dan op een toets. Ik vermoed dat het met een stick op een gelijke manier gaat?)

Je hebt dus in de bios toch je stick als eerste opstartmedium aangegeven ? ? ?

2. 'k herhaal mijn vraag van vorige post: je hebt allicht geen backup van je C gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dus niet aan het herstellen gaan - dan zie ik als enige mogelijkheid nog: de harde schijf eruit halen, aan een andere computer hangen en zo laten formateren.

Indien er nog belangrijke bestanden op staan ze er (op die andere computer) afhalen, desnoods met een recoverprogramma.

Misschien heeft iemand anders nog een minder drastische oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, Philspain, 'k had je graag een echte oplossing aangeboden, maar ja mijn mussenestkamertje is leeg...

Enne: een disk eruit halen is echt niet moeilijk hoor, 'k deed het laatst ook voor de eerste keer en het valt prima mee. Je moet dan nog wel een andere computer hebben om ze aan te hangen natuurlijk. (desnoods post je een fotootje van de onderkant van je netbook hier (best nieuwe post dan) en je zal wel tips krijgen van: schroef dat en dat open en dan kan je enz..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.