Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een hele tijd geleden had ik al gepost over mijn winamp probleem.

Toen vroeg iemand me of ik Speccy (dacht ik) eens te installeren...

Ik heb lange tijd geen problemen meer gehad maar het is terug begonnen.

Mappen die niet afspelen (van geripte cd's en afgehaalde cd's). Telkens converteer ik ze dan terug van mp3 naar mp3 met Switch Sound File Converter en dan spelen ze weer terug af.

Ik moet wel toegeven dat al langere tijd mijn pc op volle toeren draait (zoemen trillen) en dit gaat soms van kwaad naar erger. Kan het kwaad dat mijn externe harde schijven bovenop de pc staan? Ik heb ze er al eens naast gezet maar het trillen en zoemen blijft toch aanhouden.

Ik heb ook al een extra verkoeling geplaatst met de gedachte dat deze te warm word vanbinnen.

Ook sinds ik een nieuw scherm heb gekocht met HDMI aansluiting komt het ook geregeld voor dat deze heel hard trilt en zoemt.

Dus ik begin bij alles een beetje paranoide te worden.

In elk geval bedankt op voorhand voor enige reactie en luisterend oor :embarassed:

Grtz

Custard

Geplaatst:

Dat zoemen en trillen komt meestal van koelventilators die op hoge snelheid draaien of van slecht gemonteerde harde schijven.

Ik denk dat het inderdaad speccy was dat je moest installeren.

Met Speccy krijg je een overzicht van de hardware en van de temperaturen van de processor, het moederbord en de harde schijven.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Geplaatst:

De temperaturen van de processor, moederbord en harde schijf zijn goed.

De grafische kaart gaat naar 70°. Dat hoeft geen probleem te zijn want die kunnen wel temperarturen van 100° aan maar ik zou het toch eens nakijken.

Hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Controleer dan ook of de aanwezige ventilatoren nog goed vast zitten en of de harde schijf ook niet zit te trillen in zijn ligplaats.

Geplaatst:

ik heb mijn pc eens een grondige poetsbeurt gegeven, wat daar allemaal uitkomt amaiamai... alles zit vast wat vast moet ziiten. het trillen is nog steeds niet gereduceerd. wel minder vlugger dat het opkomt maar als het zoemt en trilt is het nog steeds heel heftig. in ieder geval al bedankt voor de tips en de hulp, nu moet ik nog mijn andere fouten laten nakijken...ze zin ermee bezig...browser die raar doet, toetsenbord dat minder en minder reageert (qua toetsen dan zoals de enter toets die niet meer werkt etc). groetjes

Geplaatst: (aangepast)

Kan je een nieuw speccy logje maken zodat we de temperaturen kunnen vergelijken met het vorige.

Dan zien we dadelijk of de poetsbeurt iets heeft uitgehaald op dat vlak.

aangepast door kweezie wabbit
Geplaatst:

De poetsbeurt heeft toch wat opgeleverd: alle temperaturen zijn met minstens 5° gedaald.

(is het normaal dat ik op deze site mijn enter toetsen niet kan gebruiken?) ik heb ondervonden dat het enkel hier is...
Dat is raar maar misschien even wachten om hier verder op in te gaan tot je andere topic (Problemen met IE) is afgehandeld.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.