Ga naar inhoud

Bizar: Kan geen verbinding maken met internet - netwerkkabel niet verbonden

ward01

Aanbevolen berichten

Zondagavond (gisterenavond dus) heb ik mijn vaste PC afgesloten zonder de minste problemen. Ik kon tot de laatste seconden op internet.

Maandagmorgen start ik de PC op. Hij zegt 'kan geen verbinding maken met internet'. Rechts beneden staat zo een rood kruisje door de netwerkverbinding. Als ik daarop klik zegt hij dat één van de netwerkkabels niet verbonden is. Maar ik ben nergens aan geweest sinds gisterenavond. Ik heb de kabels ook nog eens allemaal gecheckt, maar er is daar geen probleem.

Nu schrijf ik vanop mijn labtop, die dus wel werkt! Maar de vaste PC werkt niet en er is geen enkele aanwijziging waarom niet. Ik heb Telenet.

Ik zie de volgende melding als ik op LAN-verbinding klik: Netwerkkabel is niet aangesloten, met firewall.

Heeft iemand een oplossing voor dit bizarre probleem?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de laptop eens aan op de kabel die nu in de pc zit.

Schakel dan op de laptop de wifi uit en kijk of je verbinding hebt en op internet kan.

Als je geen verbinding krijgt, plug de kabel dan aan de router in een andere LAN aansluiting.

Als je nog geen verbinding krijgt, probeer het dan met een andere kabel waarvan je zeker weet dat hij goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de laptop eens aan op de kabel die nu in de pc zit.

Schakel dan op de laptop de wifi uit en kijk of je verbinding hebt en op internet kan.

Als je geen verbinding krijgt, plug de kabel dan aan de router in een andere LAN aansluiting.

Als je nog geen verbinding krijgt, probeer het dan met een andere kabel waarvan je zeker weet dat hij goed is.

Ik heb de laptop aangesloten op de kabel die in de PC zat en de labtop maakt verbinding met internet.

Wat kan nu nog de oorzaak zijn? Wie kan mij helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit de oorzaak op de pc.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Kijk eens bij de netwerkadapters.

Staat daar een gele driehoek of een rode X bij?

Dubbelklik op de netwerkadapter en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Ga ook naar het tabblad algemeen en maak daarvan een afbeelding.

Voeg deze afbeelding toe aan een volgend bericht.

Met paint een afbeelding maken.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.