Ga naar inhoud

Netwerk Probleem

BogdaN

Aanbevolen berichten

Beste Leden,

Ik heb probleempje, ik zit met Belgacom B-Box draadloos te werken. Nu er is een kamer bij gekomen waar in heb ik nog 2 pc's en draadloze printer. In bijlage ongeveer omschrijving hoe dat zit in mekaar.

Nu de probleem, dat in nieuwe kamer er is slechte bereik. Ik heb gewoon maximaal getrokken kabel van B-Box en daar geplaatst een Router bij. Maar er valt regelmatig internet weg en printer valt regelmatig in Off-Line. Ik heb nog een andere Router D-Link DiR-615 N300 (nieuwe model) gekocht, omdat ik dacht dat probleem ligt bij de router. Maar met de nieuwe probleem blijft.

Wat doe ik verkeerd ? Hoe komt dat er regelmatig internet uitvalt en smerlap printer na een tijd reageert niet, terwijl ik heb zelfs een Statis ip ingesteld op 192.168.7.107. Ik begrijp niet hoe dat komt, en waarom al 2 jaar B-Box met de zelfde instellingen werkt en andere laptop met andere Printer hebben nooit probleem ?

post-32476-1417705357,5338_thumb.jpgAUB help !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De printers geef je inderdaad best een vast IP adres maar dit ip adres moet buiten het bereik van de DHCP pool liggen.

De DHCP range (bereik) kan je zelf instellen in de router maar meestal is de DHCP range ingesteld om te beginnen vanaf x.x.x.100

Je moet dus de printers een vast ip geven dat kleiner is dan x.x.x.100; bvb x.x.x.50 en x.x.x.60

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.