Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Leden,

Ik heb probleempje, ik zit met Belgacom B-Box draadloos te werken. Nu er is een kamer bij gekomen waar in heb ik nog 2 pc's en draadloze printer. In bijlage ongeveer omschrijving hoe dat zit in mekaar.

Nu de probleem, dat in nieuwe kamer er is slechte bereik. Ik heb gewoon maximaal getrokken kabel van B-Box en daar geplaatst een Router bij. Maar er valt regelmatig internet weg en printer valt regelmatig in Off-Line. Ik heb nog een andere Router D-Link DiR-615 N300 (nieuwe model) gekocht, omdat ik dacht dat probleem ligt bij de router. Maar met de nieuwe probleem blijft.

Wat doe ik verkeerd ? Hoe komt dat er regelmatig internet uitvalt en smerlap printer na een tijd reageert niet, terwijl ik heb zelfs een Statis ip ingesteld op 192.168.7.107. Ik begrijp niet hoe dat komt, en waarom al 2 jaar B-Box met de zelfde instellingen werkt en andere laptop met andere Printer hebben nooit probleem ?

post-32476-1417705357,5338_thumb.jpgAUB help !!!

Geplaatst:

De printers geef je inderdaad best een vast IP adres maar dit ip adres moet buiten het bereik van de DHCP pool liggen.

De DHCP range (bereik) kan je zelf instellen in de router maar meestal is de DHCP range ingesteld om te beginnen vanaf x.x.x.100

Je moet dus de printers een vast ip geven dat kleiner is dan x.x.x.100; bvb x.x.x.50 en x.x.x.60

Geplaatst:

De pc's en laptops staan waarschijnlijk allemaal op automatisch ip verkrijgen?

Staat de wifi op de BBox in- of uitgeschakeld?

Neem een 2de kabel van de BBox LAN naar een laptop en kijk of die online blijft als het internet voor de andere pc's uitvalt.

Geplaatst:

Ja staan allemaal op automatisch. Wi-Fi staat aan bij B-Box. Alle toestellen die verbonden met Wi-Fi en Lan via B-Box verliezen geen signaal en verliezen geen internet.

MVG

Geplaatst:

Dus de toestellen die rechtstreeks aan de BBox verbonden zijn (zowel LAN als wifi), behouden hun internet.

Zijn er toestellen die via LAN aan de D_link verbonden zijn?

Als die ook hun internet verliezen, neem dan eens een andere kabel om de D-Link te verbinden met de BBox.

Geplaatst:

Denk u dat aan de kabel ligt ? Want eerste aantal uren werkt alles goed. Maar na verloop van tijd, verliezen alle toestellen connectie die verbonden met D-Link.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.