Ga naar inhoud

Install Shield werkt niet meer.

BJHM

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Graag vraag ik uw hulp bij het oplossen van het navolgende probleem:

Mijn laptop draait op Windows 7 64-bit. Vorige week trachtte ik een programma te installeren op mijn computer met een CD-rom.

De installatie lukte niet, het verloop was als volgt:

Na het invoeren van de CD-rom startte Install Shield op, het icoontje verscheen onder in de taakbalk. Verder

gebeurde er niets automatisch, de installatie startte niet automatisch door.

Na aanklikken van het icoontje kwam de Install Shield Wizard welkom- en installatieboodschap van het gewenste programma.

Hierna volgden: Doelmapselectie, type installatie, daarna status van setup, die ook gewoon begon. Echter: bij "valideren van de installatie" stopte het. De loopgeluiden van de CD-rom stopten. Na enige tijd verscheen er één blauw blokje op de voortgangsbalk, daarna is het geheel en al afgelopen.

Ik heb het programma daarna geinstalleerd op een desktop Windows XP computer, dat leverde totaal geen probleem op. In de system-requirements van het programma staat ook gewoon Windows 7 vermeld, dus het zou wel moeten werken op de laptop.

Ik heb daarna op de MS-websites gezocht naar oplossingen, en het volgende gedaan:

Gekeken naar de Windows-Installer-versies voor Windows 7 en heb (misschien wel de totaal verkeerde, kon

niet goed zien welke de juiste was) WindowsServer2003-KB942288-V4-1a64.exe gedownload en uitgevoerd.

Dat hielp niet. Ik kwam toen tegen dat het mogelijk aan de registerinstellingen lag, en vond op de MS-site een tekstbestand dat kon worden gedownload en gewijzigd naar filenaam Msirepair.reg. Dat heb ik uitgevoerd maar ook dat hielp niets.

Zoudt u mij willen helpen deze situatie te corrigeren aub? Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet

BJHM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemiddag. Zojuist tijdens wederom trachten te installeren kwam er inderdaad een foutmelding, die ik - naar ik me nu herinner - wel eerder gezien heb, maar niet alle keren. Die melding kwam na het opstarten van Install Shield, dat nmm niet geheel wordt afgemaakt. De foutmelding: 1607: Kan InstallShield Scripting Runtime niet installeren.

- - - Updated - - -

Nog wat info: Ik heb na de foutmelding toch nog maar eens op het InstallShield icoontje geklikt, hij lijkt - zoals eerder vermeld - dan wel op te starten, maar blijft weer hangen bij: Valideren van de installatie. Het enkele blauwe blokje verschijnt weer en zo blijft het ook voor langere tijd, er gebeurt niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info. Ik had nu de CD zeer geruime tijd laten staan op het enkele blauwe blokje op de voorgangsbalk. Tot mijn verbazing begon hij na die tijd (een kwartier of zo) ineens weer te lopen en heeft het programma nu toch geinstalleerd. Hoe

zich dat verhoudt tot de eerdere vruchteloze pogingen en de opgetreden foutmelding snap ik niet helemaal. Je zou zeggen (voor een leek als ik) dat er dan toch iets niet in orde moeten zijn. Als het bij eventuele andere nieuwe programma's weer optreedt zal ik waarschijnlijk met de adviespagina die je me stuurde verder gaan komen. Veel dank en vriendelijke groet. BJHM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Je kan ook altijd het topic terug openen indien nodig.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.