Ga naar inhoud

Externe harde schijf functioneert niet meer: moet geformatteerd worden

StasU

Aanbevolen berichten

Besten,

Ik zit met een probleem. Ik heb een externe harde schijf van LaCie, maar mijn laptop herkent hem niet meer. Als ik het ding aan mn laptop verbind, detecteert mijn laptop het als 'lokale schijf F:' . Ik krijg een melding dat schijf F geformateerd moet worden. Als ik hierbij op annuleren klik, krijg ik de melding dat de schijf 'geen herkenbaar bestandssysteem' bevat.

De vraag zal duidelijk zijn: wat kan ik doen om bij mijn bestanden op deze schijf te komen? Is er hier iemand die mij wat tips kan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik vermoed dat de harde schijf beschadigd is geraakt.

Heeft u al eens geprobeerd om een andere usb ingang te nemen?

En, indien mogelijk, een andere computer?

Indien u de formateer melding negeert, is het dan mogelijk om met rechtermuisknop de eigenschappen van de schijf te openen?

Zoja, kan u in het tab 'extra' een foutcontrole laten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik zit met een soortgelijk probleem, als ik mijn USB stick inplug, krijg ik het bericht "De schijf in station I: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken." Als ik een andere werkende USB in dezelfde poort stop, dan is dat opeens station G:. Dat snap ik ook niet, maar goed.. Ik had net de eigenschappen van de schijf geopend, maar ik kan geen foutcontrole uit laten voeren.. "Kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat de schijf niet geformatteerd is" Wat nu? Er staan een paar belangrijke bestanden op de stick.. Hulp nodig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met een soortgelijk probleem, als ik mijn USB stick inplug, krijg ik het bericht "De schijf in station I: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken." Als ik een andere werkende USB in dezelfde poort stop, dan is dat opeens station G:. Dat snap ik ook niet, maar goed.. Ik had net de eigenschappen van de schijf geopend, maar ik kan geen foutcontrole uit laten voeren.. "Kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat de schijf niet geformatteerd is" Wat nu? Er staan een paar belangrijke bestanden op de stick.. Hulp nodig!!

@catha,

Je probleem wordt reeds in dit topic (klik erop) behandeld.

Ook je vraag stellen in een ander topic is in strijd met de forumregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.