Ga naar inhoud

Netwerk maken. [alleen serieuze reacties aub]

swuis

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik wens voor thuis een netwerk op te stellen, met een server.

Ik weet niet direkt hoe er aan beginnen, vandaar mijn vraag.

Welke OS moet ik installeren op de "server"?

Met de server moet ik Alle Pc's Kunnen controleren,

internetaansluiting bij 1bepaalde pc sluiten, zonder daarom de andere te belemmeren.

Kunnen zien wat ze allemaal doen, en bezoeken.

remote afsluiten, etc.

Dus hoe moet ik mijn "server" gaan configureren? wat heb ik nodig? switch? routers?

Dat is het een beetje.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet direct waarom je een server wil gaan plaatsen in een thuissituatie? Dit verbruikt enorm veel stroom, en is eigenlijk een beetje overdreven in mijn gedacht.

Qua OS op een server moet je (als je een server OS wil) sowieso naar Linux; de Windows varianten van Server OS'en wil je niet betalen ;). Wat je ook zou kunnen doen is er gewoon Vista / XP op zetten, die kan je ook perfect gebruiken als je je pc als server wil inzetten.

Ik zou met het eisenpakket dat jij stelt eerder kijken naar een gewone pc die NIET 24/24 moet draaien, gecombineerd met een router met veel instelmogelijkheden. Dan kan je via remote admin al de pc's op je netwerk overnemen, en kan je door de instellingen in de router aan te passen controleren welke pc's er alsnog toegang mogen krijgen tot het netwerk. Sowieso is alles bijhouden wat andere pc's bekijken bijna niet te doen denk ik, de meeste routers houden maar een beperkte logfile bij & slaan sowieso niet alles op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet direct waarom je een server wil gaan plaatsen in een thuissituatie? Dit verbruikt enorm veel stroom, en is eigenlijk een beetje overdreven in mijn gedacht.

Qua OS op een server moet je (als je een server OS wil) sowieso naar Linux; de Windows varianten van Server OS'en wil je niet betalen ;). Wat je ook zou kunnen doen is er gewoon Vista / XP op zetten, die kan je ook perfect gebruiken als je je pc als server wil inzetten.

Ik zou met het eisenpakket dat jij stelt eerder kijken naar een gewone pc die NIET 24/24 moet draaien, gecombineerd met een router met veel instelmogelijkheden. Dan kan je via remote admin al de pc's op je netwerk overnemen, en kan je door de instellingen in de router aan te passen controleren welke pc's er alsnog toegang mogen krijgen tot het netwerk. Sowieso is alles bijhouden wat andere pc's bekijken bijna niet te doen denk ik, de meeste routers houden maar een beperkte logfile bij & slaan sowieso niet alles op.

Snappen, is niet bepaald belangerijk :P,

Ik dus wel met windows willen, werken. Wat ik er dan voor moet betalen, speelt eigenlijk niet zo heel veel rol.

En ik wil wel degelijk alles kunnen nazien per pc. en simpele logfile van een router is mij niet genoeg voor wat ik deze logs voor nodig heb.

enige verdere tips?

Edit: mijn PC draait zowiezo 24/24 7/7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Network Instruments® | Observer Standard

Deze kan in principe alles (die houdt dus alles wat op je netwerk gebeurt bij, en heeft het gemak dat het verkeer daarbij NIET door jouw pc hoeft te vloeien maar gewoon langs een standaard router kan)

Prijs ligt voor zover ik weet rond de 1500€ excl BTW, dus dat zal rond de 1800€ gaan liggen. Misschien dat er ook freeware of goedkopere software is met deze mogelijkheden, maar ik ken die niet. Deze prijssetting is vrij logisch, aangezien dit eerder de bedoeling is om in bedrijven gebruikt te worden ipv in een particulier netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Network Instruments® | Observer Standard

Deze kan in principe alles (die houdt dus alles wat op je netwerk gebeurt bij, en heeft het gemak dat het verkeer daarbij NIET door jouw pc hoeft te vloeien maar gewoon langs een standaard router kan)

Prijs ligt voor zover ik weet rond de 1500€ excl BTW, dus dat zal rond de 1800€ gaan liggen. Misschien dat er ook freeware of goedkopere software is met deze mogelijkheden, maar ik ken die niet. Deze prijssetting is vrij logisch, aangezien dit eerder de bedoeling is om in bedrijven gebruikt te worden ipv in een particulier netwerk.

daar ben ik niet echt veel mee :P,

Ik wil gewoon weten hoe ik mijn computerpark moet opzetten en configureren met een server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.