Ga naar inhoud

Beperte toegang draadloos internet WiFi

Rinke1968

Aanbevolen berichten

Van de een op de andere dag geen internet meer mogelijk. Draadloze netwerkverbinding geeft melding "Beperkte toegang". Heb al verschillende dingen geprobeerd o.a. het resetten van de modem (Sitecom), het aan en uitzetten van de modem. Echter de modem heeft gewoon een prima signaalsterkte dus daar kan het m.i. niet aan liggen. Mijn dochter zit ook op het netwerk en zij kan wel gewoon op internet. Normaal zag ik ook een mijn netwerk bij Netwerkcentrum, je weet wel zo'n computerscherm met Netwerknaam en dan een pijltje naar modem, deze is nu ook weg en daar staat nu "Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart".

Wie oh wie kan mij alsjeblieft helpen? Heb er zelf echt weinig verstand van....

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens kijken in de logboeken of we daar kunnen terugvinden welke service niet opstart en waarom.

Omdat je nergens aangeeft met welke windows je werkt, geef ik hier de werkwijze voor zowel vista/7 als voor XP.

Logboeken Vista en Win 7

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je kritiek en fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Logboeken XP

Klik in de linkerkolom op systeem.

Klik bovenaan in het menu op beeld en kies voor filter.

Vink alles uit behalve waarschuwing en fout en klik op OK.

Klik bovenaan in het menu op actie en kies voor lijst exporteren.

Geef het bestand de naam syslog en sla het op.

Onder mijn documenten staat nu het bestand syslog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

Omdat het voorval zich al langer dan 24 geleden heeft voorgedaan heb ik i.p.v. de afgelopen 24 uur de afgelopen 7 dagen geselecteerd. Dat is toch geen probleem hoop ik? Je schrijft "Selecteer alle gebeurtenissen" alleen zitten er 59.068 gebeurtenissen in het logboek. Zoveel kan het systeem niet selecteren geeft de computer aan.

Wat nu te doen?

- - - Updated - - -

Ik heb overigens Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overigens Windows 7

In het Netwerkcentrum waar normaal de actieve netwerken worden weergegeven PC---Sitcom---Internet, daar staat bij mij "onbekend" en daaronder "Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart" Misschien kunnen jullie daar ook wat mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het voorval zich al langer dan 24 geleden heeft voorgedaan heb ik i.p.v. de afgelopen 24 uur de afgelopen 7 dagen geselecteerd.
Dat voorval doet zich voor telkens je de pc opstart en je geen verbinding krijgt. :-)

59.068 gebeurtenissen is wel erg veel. Heb je ook de filter voor het niveau ingesteld?

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je kritiek en fout aan. Klik op OK.

Herstart de pc en controleer of je netwerkverbinding hebt.

Heb je geen verbinding, voer dan de procedure uit

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Selecteer alle gebeurtenissen sinds de laatste opstart.

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Voeg dan het bestand syslog.txt toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.