Ga naar inhoud

Router updaten

tijl3

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een router van D-Link. De DIR 615. Hij valt steeds weg. Die router was eerst bij mijn moeder geïnstalleerd. Ik dacht dat haar internet verbinding de boosdoener was, maar blijkbaar ligt het aan de router zelf. Nu had ik ergens gelezen dat de deze problemen software matig zijn en dat een update het probleem oplost. Kan iemand mij vertellen hoe ik die router kan updaten? Moet deze verbonden zijn met het net, of is het voldoende om hem gewoon met mijn computer te verbinden? En welke handelingen moet ik dan nog verrichten om die update in de router te krijgen. Alvast bedankt.

Mvg,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Het is zeer eenvoudig de firmware van D-link DIR-615 te upgraden.

Als je eenmaal bent ingelogd in de router (http://192.168.0.1) klik je op firmware en kijk dan eerst of er nieuwe firmware beschikbaar is.

.

Firmware_Upgrade.jpg

Zo ja, download dan de juiste firmware voor jouw routerversie van deze webpagina. Als jouw firmware aangeboden wordt als een zip-bestand pak het dan uit zodat je een xxxx.bin bestand hebt.

Navigeer daarna met de knop Browse naar het xxxx.bin bestand en klik op upload

Daarna de router opnieuw opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chato,

ik geraak mijn router niet binnen. Ik heb geprobeerd om hem rechtstreeks aan te sluiten, maar hij vraagt steeds naar een username en passwoord. Ik heb de reset knop ingedrukt, maar hij blijft het vragen. Hij wil nu ook niet meer op internet gaan. Heb je nog een idee?

Mvg,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jijzelf nooit het wachtwoord hebt veranderd kun je in de D-link inloggen met de standaard gebruikersnaam Admin en het wachtwoordveld laat je dan leeg.

Als dit niet werkt is het wachtwoord eens veranderd en voer je een harde reset uit. Daarna staatalles weer op default (standaard).

Heb je nu geen draadloos of bedraad internet meer? of beide? Met een reset gaan ook de wifi-gegevens verloren. Die moet je dan weer opnieuw instellen.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chato,

bedankt, ik geraakte er inderdaad in met admin. Helaas kan ik geen verbinding maken met internet, de router en de computer zijn wel verbonden met elkaar. Het lampje voor internet op de router blijft oranje pinken. Het lampje op de modem brand niet. Als ik een andere router aansluit brandt het lampje wel op de modem en heb ik internet verbinding. Ik heb w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oranje knipperd ledje op de d-link betekent dat het geen verbinding met het modem kan maken.

Start het hele netwerk eens opnieuw op. Dat doe je in de juiste volgorde:

Haal de stroom van het modem en ook de router af. Zet ook de computer uit.

Na ongeveer een minuut zet je de stroom weer op je modem en wacht totdat deze is volledig is opgestart.

Daarna de router aanzetten, wacht tot alle lampjes branden. En zet daarna de computer aan.

Nog steeds geen internet?

Log dan nogmaals in in je router en klik op set up. Stel daarna opnieuw alles in of doorloop een eventuele wizard. Let vooral op de DHCP. Laat deze regelen door je router en niet door het modem.

Of voer een harde reset uit van het modem en start daarna je netwerk weer op in dezelfde volgorde: modem - router - PC

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.