Ga naar inhoud

fibernet

Aanbevolen berichten

hey,ik zit met hetzelfde probleem,sinds ik fibernet heb ligt mijn downloadsnelheid (ps3,verbonden met ethernetkabel 15.2 Mbps) en (pc,verbonden met ethernetkabel 18.12Mbps)

ik heb al contact opgenomen met telenet en ze hebben de modem getest,daar zou alles ok mee zijn.

het probleem zou aan mijn pc instellingen liggen,ik heb ook de raad gekregen om het eerst zelf te proberen omdat

hun medewerkers die aan huis komen niet van de goedkoopste zijn.

probleem is dat ik er niet het flauwste idee van heb waar en hoe ik zou moeten kijken.

ik gebruik geen van die stopcontaktdinges.ook snap ik het niet welke instellingen ze bedoelen,de kabel van de ps3 zit rechtsreeks aangesloten en toch zo een lage snelheid.

dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je je modem eens resetten:

• Het volstaat om de stroomkabel tussen je modem en het stopcontact een 10-tal seconden uit het stopcontact te halen. Alle lampjes op de modem zullen dan uitgaan
    • Blijven de lampjes toch branden? Dan heb je een verkeerde kabel uitgetrokken

[*]Plaats de stroomkabel daarna opnieuw in het stopcontact en wacht enkele minuten: je modem start nu opnieuw op

[*]Eens je modem opnieuw opgestart is, raden we je aan om ook je randapparatuur (computer, router, Digicorder, …) te herstarten

Bron: Telenet.

Verbind na de reset je PC rechtstreeks met de modem (via de kabel) en voer een Speedtest uit: wat is het resultaat van deze test ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbetert de downloadsnelheid wanneer je de Telenet-homespot uitschakelt ?...

Volg het stappenplan hieronder om Telenet-homespot aan- of uit te zetten:

• Meld je aan op Mijn Telenet
  • Selecteer Mijn internet
  • Kies Draadloze instellingen
  • Selecteer Instellingen
  • Kies in de tab Algemeen bij Draadloos signaal: Uitgeschakeld of Ingeschakeld
  • Selecteer bij Homespot: Uitgeschakeld of Ingeschakeld

Opgelet: het aan- of uitzetten van Telenet-homespot in Mijn Telenet duurt 24 uur!

Bron: Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je downloadsnelheid zit alvast onder de snelheid van het Basic Internet: op meerdere locaties behalen we hier tss de 28 en 29 Mbps met die formule.

Contact opnemen met Telenet en hen alle doorlopen stappen (en resultaten) meedelen is dan ook de volgende stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.