Ga naar inhoud

windows 7 is niet goed afgesloten

qwibus

Aanbevolen berichten

soms (ca 1x per maand) krijg ik bij het opstarten van mijn pc de melding dat window7 niet goed is afgesloten en dat de pc via systeem herstel moet worden opgestart of hij kan ook normaal worden gestart. ik kies er dan voor om de pc normaal te starteb, Dat lukt dan ook wel. Vervolgens ga ik naar msconfig en schakel ik bij services na het verbergen van microsoft programma's alles uit en start ik de pc opnieuw op. vervolgens ga ik weer naar msconfig en schakel alles weer in; dan gaat het weer een periode goed en na een paar weken weer het zelfde probleem. Waar kan dit aan liggen? Het is geen groot probleem, maar wel irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga ik naar msconfig en schakel ik bij services na het verbergen van microsoft programma's alles uit en start ik de pc opnieuw op. vervolgens ga ik weer naar msconfig en schakel alles weer in; dan gaat het weer een periode goed

Deze actie noemt men een clean boot.

Voer deze eens uit zoals deze hier (klik er op) wordt beschreven: scrol naar De oorzaak van het probleem achterhalen en volg die werkwijze om de eventuele boosdoener te ontmaskeren.

[h=2][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik dit probleem een aantal maanden geleden voor het eerst kreeg, heb ik inderdaad een clean booth gedaan. later schakelde ik via msconfig bij de tabbladen services en opstarten alles uit en vervolgens werd de pc weer opgestart. Meestal is het probleem dan weer voor een poosje opgelost. Als het probleem zich weer voordoet zal ik de clean booth proberen zoals in het document beschreven. voor nu bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.