Ga naar inhoud

Zelf samengestelde pc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen, dmv zelf samen te stellen. De pc zal vooral worden gebruikt voor videobewerking, tekstdocumenten, via hdmi films kijken, fotobewerking en het opnemen van games via mijn HD PVR. Ik had deze samenstelling:

7BGvmQL.png

Met deze monitor, deze muis en twijfelde tussen dit en dit toetsenbord. Boxjes heb ik zelf al in bezit. Ik vroeg me alleen af of dit het maximale is wat ik eruit haal, of ik het juiste heb gekozen of eventueel voor iets beters of minders zou moeten gaan. Ook vroeg ik me af of ik nog een Grafische kaart of een SSD nodig had. Ook vroeg ik me af of ik deze wel in elkaar zou kunnen zetten, niks geen ervaring mee en niet supertechnisch namelijk.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling ziet er prima uit!

Als je nog wat geld kan bijleggen, kan ik zeker aanraden om een snellere Intel i5 3450 - 3470 processor te nemen, aangezien dat toch iets beter gaat werken i.v.m. videobewerking. De nieuwe Intel Haswell processoren komen ook bijna uit, wat zonder twijfel een heuse prijsverlaging van de huidige processoren gaat teweegbrengen.

Ik zie dat je al een GT650 grafische kaart in je samenstelling hebt gestoken, dat is prima voor foto- en videobewerking, en de lichtere games. Voor het opnemen van games via PVR voldoet het zeker, maar als je wat geld wilt besparen kan je eventueel ook gaan voor een GT630.

Als je wat geld over hebt is een SSD zeker aan te raden, razendsnelle boottijden en een vlot systeem bespaart heel wat tijd en frustratie. Een simpele 64 GB of 128 GB zoals de Corsair m4 of Samsung 840 (Pro) zijn tegenwoordig heel goedkoop.

Wat betreft het toetsenbord, ik stel voor dat je eens gaat naar de lokale MediaMarkt en daar wat toetsenborden uitprobeert, elk toetsenbord heeft namelijk z'n eigen feel :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.