Ga naar inhoud

BSOD en andere problemen

Aanbevolen berichten

Hallo,

De laatste tijd ondervind ik een aantal problemen op m'n laptop. Ik zal ze even in een lijstje zetten:

- niet meer opstarten Gmail, behalve in eenvoudige HTML-weergave mogelijk

- verschillende afbeeldingen worden niet geladen op een pagina

- om de haverklap vastlopen van bijv. games op Facebook

- verschillende keren moeten refreshen vooraleer een webpagina volledig wordt weergegeven

- ik gebruik een draadloze muis, maar die valt ook om de haverklap weg. Enkel als ik de receiver versteek naar een andere usb-poort, dan gaat hij weer even, maar valt dan na een tijdje terug weg (zitten nochtans nieuwe batterijen in)

- ik krijg regelmatig een BSOD de laatste tijd, meestal dezelfde reden nl DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

De internetproblemen heb ik zowel in Internet Explorer, Firefox als Google Chrome. Ik heb zowel Firefox als Google Chrome al een aantal keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen oplossing. Ook de verschillende add-ons en dergelijke (bijv. flashplayer, ...) heb ik meermaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd of geupdated. Ik zit ook op volle snelheid bij mijn provider.

Ik heb hier al wat zitten zoeken op dit forum en heb al een aantal dingen geprobeerd.

- ik heb Bluescreenview geïnstalleerd

- ik heb Slimdrivers geïnstalleerd

- ik heb SiSoftware Sandra Lite 2013.SP3 geïnstalleerd

- ik heb geprobeerd om Speccy te installeren, maar ik krijg telkens een BSOD tijdens de setup.

Ik weet niet wat ik nog zou kunnen doen om dit op te lossen. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt.

Mvg

Kristof.

Dit is de BSOD:

post-42964-1417705370,7205_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb gisteren WhoCrashed geïnstalleerd en het ligt dus inderdaad aan ZoneAlarm (vsdatant.sys, welk ik nergens terugvind als ik er naar zoek) maar ook aan McAfee (1 maal, door mfehidk.sys) en een aantal keer ook door Microsoft Windows Operating System (netio.sys). Ik weet niet of jullie hier iets mee zijn?

Daarnaast heb ik sinds gisteren ook een probleem met Flash player in Firefox. Ik heb firefox geupdated. Daarna werd gevraagd om de add-ons ook up te daten, maar Flash player lukt niet meer. In Internet Explorer is dat wel gelukt, dus gebruik ik dit nu om te surfen. Moet ik alles eens verwijderen en opnieuw installeren? Of zal dit niks oplossen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

Kristof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb ik net geïnstalleerd. ZoneAlarm had ik al verwijderd maar er is nog 1 bestandje overgebleven die ik niet kan verwijderen (checkpoint\ZoneAlarm\zlavscan.dll). De computer geeft telkens aan dat het ergens in gebruik is, dus ik kan het niet verwijderen.

Ik ga nu McAfee verwijderen. Mag ik in de plaats hiervoor Avast downloaden, zodat ik toch veilig blijf? Of is er een ander dat jullie mij kunnen aanraden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.