Ga naar inhoud

BSOD en andere problemen

Aanbevolen berichten

a. start eens op in Veilige modus en kijk of je die dll dan wèl kan veranderen (al vraag ik me af wàt die nog zou gebruiken nu Zonealarm gedeïnstalleerd is, maar tot daar)

b. Wil je Avast in plaats van McAfee of alleen maar 'voorlopig' omdat jij McAfee gaat deïnstalleren?

In het eerste geval: geen probleem

in het tweede geval: enfin, zie dit hier:

- als jij je AV (antivirus) gaat verwijderen/vervangen : éérst de AV binnenhalen die jij er terug gaat opzetten (downloaden dus)

- dan je internetkabel uittrekken (laat Windows maar zeuren dat je geen verbinding meer hebt)

- dan je oude AV deïnstalleren

- dan je nieuwe AV installeren en normaal moet je dan gaan rebooten (herstarten)

dit doe je en eenmaal Windows wat opgestart is plug jij je internetkabel terug in en gaat als éérste je AV gaan updaten.

voila... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Heb daarnet je bericht pas gelezen:embarassed:.

Ik heb reeds mijn laptop herstart in veilige modus, maar ik kan die dll daar ook niet verwijderen. De antivirus moet ik nog doen, maar dat zal pas voor morgen zijn.

Het klinkt misschien dom, maar zou het niet lukken moest ik ZoneAlarm opnieuw installeren en dan met behulp van Revo Uninstaller verwijderen? Ik zal het anders eens proberen morgen, tenzij dat geen goed idee is natuurlijk xD.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

Ik heb daarnet ZA terug geïnstalleerd. Ik kreeg al meteen een BOSD na het heropstarten. Ik heb het nu terug verwijderd mbv revo maar er blijft dus een map op mijn C-schijf staan. Als ik die bestanden probeer te verwijderen krijg ik volgende foutmelding:

- bestand ZAForcefield\Plugins\ISWSHEX.dll is geopend in wininit.exe

- bestand ZAForcefield\WOW64\Plugins\ISWSHEX.dll is geopend in rundll32.exe

Dan heb ik nog een vraag ivm die Avast. Het zo de freeware zijn dat ik wil installeren. Is dit voldoende om beschermd te zijn? Of koop ik beter een uitgebreider pakket?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast free: die is goed, 'k heb hem zelf al een jaar of twee bij mij op mijn systeem. Je hoeft er niet voor te gaan betalen.

wat die twee dll's betreft: heb je eerst gereboot vooraleer je die probeerde te verwijderen? en, moest het niet lukken, dan kan je het proberem met Remove on boot dat op deze manier moet werken:

If a file is locked (in use by some application), its deletion will fail (the Windows will display a corresponding message).You can delete such locked files with the RemoveOnReboot utility. To delete a locked file, right-click on the file, select Send To->Remove on Next Reboot on the menu, and restart your computer

MAAR als je met dat laatste aan gang gaat, kopieer dan de twee betreffende bestanden eerst naar een andere map - het gaat tenslotte om dll's en moesten die nog door een ander prog gebruikt worden ('k vermoed van niet, maar je weet maar nooit), dan heb je ze later nog om ze eventueel op de goede plaats terug te zetten. ('k geef je dan wel een methode) - dus: a. onthoud waar je de kopieën plaatst en onthoud ook waar de originelen stonden)

Waar ik tenslotte nog aan denk: beide staan in de map ZAForcefield wat me doet vermoeden dat het beschermingsschild van ZA nog altijd in werking is. Mogelijk (ik ken ZA niet) moet het apart verwijderd worden, mogelijk is er nog een service die zichzelf opstart (die service kan je dan stilleggen en opnieuw proberen die dll's te verwijderen) en wat ik ook zou doen is eens in Taakbeheer bij de lopende processen gaan kijken of er niets van ZA staat. En dan dat proces stilleggen en die dll's proberen te verwijderen.

enfin, genoeg om eens te proberen hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die files kunnen verwijderen op het eerste zicht, met die RemoveOnReboot. Ik vind ze nergens meer terug. Ik heb ook een deel van McAfee verwijderd, dat samen met FlashPlayer geïnstalleerd geweest is. Ik ga nu even wat afwachten en kijken of ik er nog last van heb nu. Bedankt voor de hulp :top:. Als er nog iets gebeurd, laat ik het dan wel weten. Zoniet, sluit ik dit af.

Nog een vraagje: er zaten een paar BSOD's tussen die te maken hadden met Microsoft Windows Operating System (netio.sys). Zouden deze nu ook uitblijven of ligt hier iets anders aan de basis?

Nog eens bedankt hé xD.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.