Ga naar inhoud

Pc valt uit.


oritel

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben om mijn vraag te stellen. Ik heb sinds 2weken een nieuwe pc (zelf in elkaar gestoken) nu is mijn probleem dat hij soms uitvalt. dat wil zeggen hij valt 99% uit bij het spelen van 1 bepaald spel (All Points Bulletin Reloaded) en tot nu toe maar 1 keer zonder dat het spel runde.

Wat er uit valt is moeilijk te omschrijven. Mijn pc blijft draaien maar ik heb geen beeld meer. nu sinds 2 dagen is het probleem telkens iets anders ipv dat het scherm uitvalt, freezed het nu. (sinds 2 dagen ook nieuwe update gedownload van het spel)

mijn geluid is samen met mijn beeld via HDMI gestuurd naar mijn tv. normaal als mijn beeld uit viel viel ook het geluid uit. maar sinds die 2 dagen als hij freezed blijft mijn geluid aan (dat sluit al een beetje uit dat het aan de grafische kaart een "EVGA NVidia GTX 660" ligt).

ik merk ook dat mijn pc bij het uitvallen zecht "geen signaal" en normaal als er niets gestuurd zou worden naar de tv zou hij zeggen "geen kabel aangesloten" ik heb alles al geprobeerd. Bios update en alle drivers en tools van het moederbord gedownload (bleek ook een beetje dat het moederbord beetje instabiel gemaakt is) mijn koeling kan het niet zijn er zitten 4 ventilatoren in en mijn temperaturen lopen max op tot 40graden en gemiddeld 25. ik heb al een RAM check gedaan en met die 16GB ram is niks mis. ook mijn voeding is in orde het is 800W en in totaal gebruik ik er maar 600 ofzo.

in mijn LOGS vindt ik geen errors terug op de moment dat hij uitvalt wat wel raar is is dat hij GEEN logs maakt zolang hij freezed of beelduitval heeft. wat mischien verklaard dat het aan de processor (i7 3890k) ligt of aan het moederbord (msi x79a-gd45 (8d)). er branden lampjes op mijn moederbord en tijdens het uitvallen zie ik ook daar niets ongewoons aan.

Soms valt mijn beeld niet uit voor zelfs 6-7H spelen niet en daarnet viel hij 5 keer achter elkaar uit telkens als ik begon te lopen met mijn karakter in het spel. Mss hangt het enkel aan het spel (het speel geeft nogal veel problemen bij veel pc's oud of nieuw) Maar ik vindt het vreemd dat hij ook al eens uit was gevallen zonder dat het spel op stond en dat dat spel heel mijn moederbord ofzo zou uitschakelen.

1 ding wat ik merkte is dat de Mini-HDMI stekker nooit goed vast zit in de grafische kaart en soms het beeld daarom uitvalt maar dat is dan bij het hersteken direct opgelost (en is nu ook al opgelost).

Michien heb ik iets over het hoofd gezien.

Hopelijk kunnen julie helpen

Alvast Bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Vermeld eens het merk en juiste type van je voeding, dit vind je terug op een label aan de zijkant van de voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit een test is om te kijken of mijn 16GB ram fouten maakt dan ken ik het antwoord al en dat is ook NEGATIEF (geen fouten) maar mischien is deze test wel beter ik kan de pc niet heel de nacht laten draaien maar morge heel de dag wel...hopen dat het iets helpt ;)

En alvast heel hard bedankt voor de info

Groetjes,

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, even een updatje... Ik heb daarstraks eens driverMax en driver detective gedownload zodat die uitzoeken of alle drivers up to date zijn. ik vondt er enkele die niet up to date waren zoals de x79 chipset en een deel van de nvidia gtx 660 nu ik kan er met driver max free maar 2 per dag dwnlde en dat heb ik gedaan en heb ze ook bijde geinstalleerd. nu als ik mijn spel speel loopt hij opnieuw vast maar nu gaat hij naar het blauwe crash scherm en maakt hj er wel logs van.

Deze fout gaf hij 2 keer:

De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

en deze ook 1 keer:

Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.

hoop dat je er mischien iets wijzer uit wordt want het wordt alsmaar erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn Ram heb ik gechekt met zo een RAMcheck program maar de naam kenik niet... ben nog niet kunnen beginnen aan wat je mij vroeg en ja ik ben ook niet voor die drivermax enzo maar ik heb er nu 6 drivers van gedownload en die helpen wel wat... mijn pc valt nog wem uit maar niet tijdens het gamen maar als het spel net afgesloten is. heb ook nog eens 1 keer gehad dat hij uitvoel toen ik even weg was maar weet niet waarom. ik doe die check wat jij zij zo snel mogelijk maar heb even geen lege cd's meer thuis voor het op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mem test 10h laten draaien geen enkele errorr gehad. ondertusse al veel geprobeerd...drivers van realtek gedownload en alle andere drivers van hardware enzo geprobeerd sommige leken te helpen maar deze morgen viel het scherm weer uit. hij doet het wel precies alleen savonds en smorgens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.