Ga naar inhoud

Pc valt uit.


oritel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

je had inderdaad gelijk toen ik mijn pc installeerde heb ik de RAM slots opgevuld zoals op mijn vorige pc en ik starte de pc en hij werkte als ik de slots van plaats verwisselde starte hij niet op. Nu bleek dat hij ipv op slot 1 en 2 zoals ik dacht hij op 3 en 4 stak en in de handlijding stond "for a stable structure always fill the black slots first and always start from slot 1" nu de zwarte slots zoals getekend en uitgelegd in de manual zijn slot 1,3,5 en 7 dus nu steekt hij op 1 en 3 en na een paar keer dat hij niet opstarte kwam er een bios setup die ik door het moederbord heb laten uitvoeren en nu zijn slot 1 en 3 ingesteld zoals het hoorde. ik hoop dat dat de oplossing is het zal allesinds ten goede komen. en Ik wil je alvast al HEEL hard bedanke voor de mooie en deskundige help. Ik laat zeker weten of het geholpen heeft. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: tijdens het spelen geen probleem na het spelen zet ik direct de pc uit en toen hij net bezig was met afsluiten viel men scherm weer weg... nu heb ik even gewacht om te zien of hij toch niet verder zou gaan met het afsluiten van de pc en dat deed hij niet. ik heb ook nog iets anders gemerkt in de manual van het moederbord staat er dat 1-way grafische kaarten in PCIe 1 moeten 2-ways in PCIe 4 en 3ways in PCIe 6 nu mijn steekt in de 4 en ik weet niet wat ze met 1,2 or 3 ways bedoelen maar mss moet ik die ook versteken naar de 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ben nu even niet thuis maar probeer het straks direct als ik thuiskom hoop dat het helpt. zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? heb ook al gemerkt dat die 2011 sokket van de koeler op de processor n beetje raar en onlogisch in elkaar zit maar dat moet mss zo. en weet je een idee om de open gaten achter in de pc waar pcie 4 zit op te vullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het uitduwen van die op PCIe 4 heb ik die plaatses beetje geplooid maar zal voor die ik nu ga uitduwen voorzichtiger zijn en kijke of ik ze kan wissellen. en een CoolerMaster TPC-800.

search?hl=nl&gs_rn=9&gs_ri=psy-ab&cp=21&gs_id=7&xhr=t&q=cooler+master+tpc-800&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45175338,d.d2k&biw=1440&bih=673&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=mbNpUaujA8md0QWqr4GYDw#imgrc=NfmI9aHLvtOjFM%3A%3B_W-z2jk0NNZCVM%3Bhttp%253A%252F%252Fcontent.hwigroup.net%252Fimages%252Fproducts%252Fxl%252F157972.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fnl.hardware.info%252Freviews%252F3091%252F1%252Fcooler-master-tpc-800-cpu-koeler-review-cooler-master-terug-in-de-race-inleiding%3B935%3B1080Deze zit bevestigd via een 2011 sokket dat wil zeggen dat er een X-vormig profieltje met 4 schroeven op dat metalen plaatje van de koeler duuwd en dat tegen de processor aan duuwt en dan kan je die 4 schroefjes op het moederbord bij draaien maar ze zitten goed vast en omdat de koeler enkel vast zit via dat profieltje. en in dat profieltje zit in het midden een stukje uit dat in het midden van de koeler past. maar daardoor kan ik de koeler tussen de X vorm een beetje draaien niet veel maar vast zit hij er wel op maar hij draaid gewoon een beetje als je er echt aan duuwd maar volgens mij is dat normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, na het hersteken van de RAM en de grafische kaart naar de aangeduide PCIe slot heb ik APB opnieuw getest op het eerste zicht leek alles oke maar deze morgen viel weer het scherm uit... ik denk dat het gewoon aan het spel licht want speel nu ook nog 5 andere games en daar doet hij het niet bij. mss als ik een andere grafische kaart (nvidia geforce 9800GT) even installeer en hij doet het niet meer dat het toch mss iets met de grafiche kaart is want nu heb ik echt geen idee meer wat het probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.