Ga naar inhoud

Geen verbinding

Glenno

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, Ik zit met een klein probleempje.. Ik heb een redelijk oude computerbak gekocht. Deze zal meest van de tijd dienen voor spelletjes. Hij werkt echter perfect, Probleem is dat deze geen verbinding maakt met draadloos netwerk. niet via een Sitecom usb of een adaptor. Dan heb ik geprobeerd met lan verbinding en met kabel ingestoken. nog steeds niks. Volgens de bak werken alle apparaten correct. Bij netwerken staat verbonden, maar toch werkt deze niet. Nu vraag ik mij af, is misschien de kaart in de bak kapot ? zou ik beter een draadloze netwerk kaart erin stoppen ? De bak heeft geen draadloze kaart en ik zou gewoon heel graag draadloos willen surfen. Als iemand mij goede raad kan geven ? Ik ben maar een beginner op gebied van computers en van netwerken ken ik zeker niks :) Alvast Bedankt..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Glenno,

post-41531-1417705373,4332_thumb.jpg op PCH!.

Probleem is dat deze geen verbinding maakt met draadloos netwerk. niet via een Sitecom usb of een adaptor.

Om welk type Sitecom usb gaat het?

Dan heb ik geprobeerd met lan verbinding en met kabel ingestoken. nog steeds niks.

Probeer het volgende:

[ga naar] Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer

Klik in de linker kolom op Apparaatbeheer >> klik op het pijltje bij Netwerkadapters

post-41531-1417705373,4574_thumb.jpg

Welke netwerkkaart / adapters worden weergegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Bedankt iEscape, Als ik kijk bij apparatenbeheer en netwerkadaptors zie ik, realtek RTL8139/810 (dit is de netwerk in de vaste bak neem ik aan) en sitecom wifi usb N300. Die Twee vind ik er daar terug. NU is het wel zo, verbinden met de draad gaat helemaal niet. dan gebeurd er niks. nu vanmorge heb ik de usb terug geinstalleerd en die werkt terug.(voorlopig). Ik heb de laptop naast mijn en die werkt perfect. De snelheid is bijna hetzelfde nu, alleen de snelheid van de bak schommelt er veel van 48Mbps tot 72mbps, en de vaste bak verzend en ontvangt ook een pak minder pakketten dan de laptop. Ik kan met de vaste bak op internet terug en gaat redelijk goed, maar als er iets zwaarder moet gedaan worden, zoals bv: zelfs facebook blijft hij haperen of gaat ni open. spelletjes gaat helemaal niet. sommige spellen op cdrom die internet nodig hebben krijg ik er ook ni op. Hoewel die lang niet zwaar zijn. heb ook een flashplayer van adobe maar geen verschil. nog site's die ni zo makkelijk open gaan. Nu begin ik al te denken dat de probleem ergens anders ligt. Mijn vaste bak heeft 2.66 Ghz, vaste schijf 60gb, 512mb ram en een gforce kaart. Dus dat zou toch allemaal moeten lukken denk ik. ligt het probleem mss bij een nieuwe besturingsysteem installeren ? mss is de verbinding niet stabiel genoeg ? conclusie: het werkt terug, maar helemaal niet zoals het hoort :-) Groeten !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Glenno,

Als ik kijk bij apparatenbeheer en netwerkadaptors zie ik, realtek RTL8139/810 (dit is de netwerk in de vaste bak neem ik aan)

Zit er niet een x [letter] achter de 810 ?

Dat is de netwerkkaart voor de LAN verbinding.

Probeer het volgende: klik met de rechter muisknop op realtek RTL8139/810x >> Eigenschappen >> Stuurprogramma Bijwerken.

Daarna de pc afsluiten / uitzetten. Even wachten dan weer opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.