Ga naar inhoud

desktop na proper maken - geen internetverbinding

rachid

Aanbevolen berichten

Beste,

ik weet niet of ik onder de juiste rubriek zit. Mijn probleem is het volgende, ik heb een acer desktop M1100 met XP erop geinstalleerd. Enkele dagen geleden heb ik mijn desktop geopend om stof te verwijderen. Ik moet toegeven dat ik dit met een gewone doek heb gedaan omdat ik niet anders kon;nadien heb ik pc terug gesloten, maar ik vrees dat er een probleem is. Als ik pc opstart krijg ik wel de volgende problemen:

* ik kan geen internetverbinding maken

* in configuratiescherm bij verbindingen zie ik geen verbinding staan (leeg)

* bij hardware ook volledig leeg, normaal gezien staan al de hardwarecomponenten op

de UTP kabel is in orde, achteraarn blijkft het groen lichtje brangen

weet iemand waar het aan zou kunnen liggen ?

Ik dacht eerst misschien de netwerkkaart, maar bij mijn weten is deze nog op de juiste plaats

iemand enig suggestie wat de reden zou kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Indien het een losse netwerkkaart is, haal ze eens uit de pc en stop ze nadien terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jouw reactie Dasle,

ik heb dit uitgeprobeerd, desktop verschillende keren uitgezet, en meerdere keren op startknop gedrukt

de netwerkkaart is niet los, ik krijg ook het groene lichtje achteraan dat brandt maar helaas niets

iemand een andere suggestie misschien of een reden waar dit aan zou kunenn liggen ?

configuratiescherm bij netwerkverbindingen is leeg, in command krijg ik geen IP adres

en ook bij de hardware componenten via deze computer, apparaatbeheer, zie ik geen enkele hardwarecompnent meer.

Dit is de eerste keer dat ik dit voorheb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie weinig in BIOS op disabled staan, ik heb voo r zekerheid alles terug op default settings gezet

wat de pc stofvrij maken betreft, ik dacht op dat moment dat het geen probleem was, omdat ik alle stroom afgezet had, en de stopcontact er ook afgehaald had, maar inderdaad misschien was dit niet de beste plan

is er nog een optie of weet iemand nog wat ik zou kunnen proberen ?

Dasle, buiten het probleem van netwerk, heb ik ook het probleem dat bij apparaatbeheer geen enkele hardwarecompnent staat, en bij netwerkverbindingen staat dit ook leeg.

geef ik in command, de opdracht ipconfig krijg ik natuurlijk alleen 0.0.0.0 omdat ik uiteraard geen netwerkconnectie heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus bij jou is apparaatbeheer helemaal leeg :hmmmm:

Start je pc eens in Veilige modus en kijk eens of apparaatbeheer nog steeds leeg is?

Tijdens het starten van je systeem druk je herhaaldelijk op de F8 toets en in het menu kies je voor Veilige modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas Dasle, ook in veilige modus geen hardwarecomponenten terug te vinden onder apparaatbeheer; Het is ook zo dat ik nu zelfs niet met de muis kan werken waardoor ik moet navigeren via de toetsen op het klavier; Netwerkverbindi

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem met een systeemherstel is dat ik een week kan teruggaan, maar toen was het probleem reeds aanwezig. Naar de vorige maand maart kan ik helaas niet selecteren, normaal gezien kan ik dit met de pijltje selecteren, maar hij doet niets deze keer; Ik vermoed dat het eerder een hardware probleem is, maar ik weet niet welke test dat ik nog kan doen om dit te achterhalen. Ik had gelezen dat er software bestaat om de hardware te testen op mankementen, maar zover kan ik niet komen, want mijn USB poorten worden ook niet herkend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.