Ga naar inhoud

Shifttoetsen doen het niet.

LaurienG

Aanbevolen berichten

Hallo!

Weet er hier iemand waarom mijn shifttoetsen niet doen waarvoor ze dienen (nl. hoofdletters & tekens geven?)? Rechtershifttoets geeft caps lock, linkershifttoets geeft helppagina's afhankelijk van het programma waarin ik bezig ben (Word, Chrome)

Ik heb een Acer Aspire V3-771, en Windows 8, moest dat iets uitmaken...

Alvast veel bedankt, Laurien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op PC Helpforum, LaurienG! :top:

Ik denk dat je toetsenbord-indeling niet juist geconfigureerd staat.

- Klik Start -> Configuratiescherm -> Toetsenborden en andere invoermethoden wijzigen (onder Klok, taal en regio)

- Klik op de knop Toetsenborden wijzigen.

- Controleer of onder Geinstalleerde services Nederlands (Nederland) staat vermeld met toetsenbord Verenigde Staten (Internationaal)

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik gedaan, en hij doet het nog steeds niet goed.

Welkom op PC Helpforum, LaurienG! :top:

Ik denk dat je toetsenbord-indeling niet juist geconfigureerd staat.

- Klik Start -> Configuratiescherm -> Toetsenborden en andere invoermethoden wijzigen (onder Klok, taal en regio)

- Klik op de knop Toetsenborden wijzigen.

- Controleer of onder Geinstalleerde services Nederlands (Nederland) staat vermeld met toetsenbord Verenigde Staten (Internationaal)

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens proberen bij Geïnstalleerde services een nieuwe service toe te voegen, door op de knop Toevoegen te klikken en dan, in de lijst, bij Nederlands (Nederland) -> Toetsenbord Nederlands aan te vinken?

Kies bij Standaardinvoertaal vervolgensNederlands (Nederland) - Nederlands.

sukses,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laurien,

Je zou kunnen proberen of het helpt als je een ander toetsenbord op deze computer aansluit (als je die in de buurt hebt).

Daar echter de computer slechts 1 dag oud is, waar (neem ik aan) garantie op is afgegeven, raad ik je aan de leverancier van de computer te raadplegen.

groet,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.