Ga naar inhoud

Blue screen

Aanbevolen berichten

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen ook een geheugen controle gedaan met "hulpprogramma windows geheugencontrole" en dan verschijnt er "er zijn hardware problemen gevonden, neem contact op met de fabrikant om deze te identificeren en te herstellen" maar het zegt niet waar het probleem is.

Als ik gewoon opstart komen er steeds windows foutrapporten met de vermelden dat er iets niet meer werkt en word afgesloten, dit voor de webcam, skype, internet explorer, en zowat alles dat ik wil open doen.

Dat ziet er niet goed uit denk ik he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan verschijnt er "er zijn hardware problemen gevonden, ...

Raar want Microsoft wijt het aan iets anders: Foutbericht bij het starten van een computer met Windows Vista: 'STOP: 0x00000050 page_fault_in_nonpaged_area'

'k zou toch eerst eens iets aan dat servicepack gaan doen. Proberen kan iig geen kwaad.

(je installeerde een week geleden 'alles': was daar het servicepack ook bij?)

ps: kan je nog aan je computerbeheer? Dan kan je gaan kijken of er bij hardware uitroeptekens staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k vond nog een andere verklaring in een MS-forum maar je moet zien wat je ermee doet. Er is sprake van een hotfix die het probleem zou oplossen en de vraag is: wil je het uitproberen of niet. Het is aan jou - maar het gaat wel over je probleem.

'k zou zeggen: lees het eerst eens heel aandachtig door en denk erover na.

De link: Stop-fout in Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008 of Windows Server 2008 R2: ' 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA '

Je krijgt steeds een blauw scherm - moest je nog een herstelpunt (beter nog: image, backup van je systeemdisk) kunnen maken,dan zou ik dit eerst doen moest je het gaan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmeldingen van bluescreenview in het startbericht wijzen in de richting van een geheugenprobleem.

Ook de geheugencontrole van windows zelf geeft aan dat er hardware fouten zijn zonder in detail te treden; deze hardware kan dus best het geheugen zelf zijn.

Doe eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.