Ga naar inhoud

Draadloos internet

Aeltae

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ Aeltae,

Nu komt de sorry van deze kant xD

Ik heb overheen gelezen bij die link :thumpdown:

Om een internetverbinding te delen met alle computers en andere netwerkapparaten is, naast een modem, een (draadloze) router vereist

Je vermoeden dat er geen draadloze router aanwezig is, is dus bevestigd.

Een wireless usb dongle voor je desktop, heeft dan ook weinig zin.

Gebruik niemand anders bij je thuis draadloos internet verbinding ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, en als ik het goed begrijp dan doet die D-link switch nu dienst als router, zij het een bekabelde dan ?

We hebben nog een 4e apparaat: Thomson SpeedTouch 536i v6, deze staat via kabel in verbinding met de FortiGate.

Verder heb je nog een kabel tussen de D-link en de Fortigate. 2 Kabels vanuit de D-link die ergens in de muur verdwijnen. :P

En de Motorola modem is via een kabel verbonden met een topcom powerlan die in een gewone stekkerdoos zit.

Dat zijn zowat de belangrijkste verbindingen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aeltae,

Ok, en als ik het goed begrijp dan doet die D-link switch nu dienst als router, zij het een bekabelde dan ?

Neen, een switch stuurt een datapakket alleen naar de specifieke hardwarepoort van de switch waarop de computer is aangesloten waaraan het pakketje geadresseerd is.

We hebben nog een 4e apparaat: Thomson SpeedTouch 536i v6, deze staat via kabel in verbinding met de FortiGate.

Thomson SpeedTouch 536i v6 is ook geen draadloze router.

Verder heb je nog een kabel tussen de D-link en de Fortigate. 2 Kabels vanuit de D-link die ergens in de muur verdwijnen. :P

De FortiGate 50B is ook geen WiFi.

Ik denk dat die twee kabels die ergens in de muur verdwijnt naar de Motorola gaat, om zo bovenverdieping en beneden te voorzien van Internet. Correct me if I am wrong.

En de Motorola modem is via een kabel verbonden met een topcom powerlan die in een gewone stekkerdoos zit.

= Power line adapter, ook geen WiFi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat we geen wireless router hebben weet ik met 99% zekerheid, maar moet je uberhaupt een router (bekabeld of wifi) hebben voor een internetverbinding of kan het ook zonder?

Ivm met die kabels in de muur, ja dat denk ik ook.

Van de motorola vertrekt er nog een zwartke kabel die met zo'n typisch "grote zwarte blok" ook in een gewone stekkerdoos zit en een kabel die naar een apparaat gaat waar nog kabels uit vertrekken via de muur en dit is van DINH TELECOM.

Type NIU-24240BTF maar dit is ook geen router volgens mij.

Dus kan het zijn dat wij momenteel helemaal geen router hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aeltae,

Dat we geen wireless router hebben weet ik met 99% zekerheid, maar moet je uberhaupt een router (bekabeld of wifi) hebben voor een internetverbinding of kan het ook zonder?

Om draadloos internet verbinding te kunnen maken zou men een draadloze router moeten gebruiken.

Bijvoorbeeld deze

Dan kan je bekabeld en draadloos op internet gaan.

Ivm met die kabels in de muur, ja dat denk ik ook.

Van de motorola vertrekt er nog een zwartke kabel die met zo'n typisch "grote zwarte blok" ook in een gewone stekkerdoos zit en een kabel die naar een apparaat gaat waar nog kabels uit vertrekken via de muur en dit is van DINH TELECOM. Type NIU-24240BTF maar dit is ook geen router volgens mij.

Is Digitale TV aansluiting van Telenet ?

Dus kan het zijn dat wij momenteel helemaal geen router hebben?

De Motorola dient als bekabeld modem/router.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

Op die site van die linksys wireless router staat ook een filmpje hoe je de router installeert, dit ziet er niet al te moeilijk uit alleen is er wel een probleem denk ik.

Je moet namelijk de router verbinden met de computer en ook met de modem via ethernet kabels voor de installatie maar nu hangt de modem in de garage en de computer staat er ongeveer 10 meter vanaf.

Dit valt wel op te lossen door ook een lange ethernetkabel te kopen neem ik aan?

Nu, (ik weet niet goed hoe ik dit kan verwoorden, hopelijk begrijp je het :P) moet ik de huidige internet aansluiting via kabel "de-installeren"/verwijderen om de wireless te kunnen gebruiken?

Of, kan ik tegelijk de wireless via die wireless router én de traditionele internetverbinding via kabel actief houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aeltea,

Je moet namelijk de router verbinden met de computer en ook met de modem via ethernet kabels voor de installatie maar nu hangt de modem in de garage en de computer staat er ongeveer 10 meter vanaf.

Dit valt wel op te lossen door ook een lange ethernetkabel te kopen neem ik aan?

Ja, bij een goede elektronica zaak kan je lange ethernet kabel aanschaffen.

Nu, (ik weet niet goed hoe ik dit kan verwoorden, hopelijk begrijp je het :P) moet ik de huidige internet aansluiting via kabel "de-installeren"/verwijderen om de wireless te kunnen gebruiken?

Of, kan ik tegelijk de wireless via die wireless router én de traditionele internetverbinding via kabel actief houden?

Bedoel je van je eigen pc?

post-41531-1417705379,1133_thumb.jpg

Niets verwijderen, het is mogelijk om de ene of de andere in- / uit te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.