Ga naar inhoud

Regelmatige BSOD's


Gast NoudDeRijk

Aanbevolen berichten

Gast NoudDeRijk

Hallo,
ik heb regelmatig last van Blue Screens of Death. En ze komen ook niet op een constant niveau. Bijvoorbeeld niet als ik zware applicaties zoals Adobe After Effects draai. Soms een paar uur na het opstarten, en soms
30 minuten tot een uur erna. De Blue Screens die ik tot nu heb ontvangen zijn:

PFN_LIST_CORRUPT
MEMORY_MANAGEMENT

Ik denk dat het aan mijn RAM ligt, maar zeker weten doe ik het niet.
Mijn specs:
CPU: i5 3570k @ 3.4Ghz
GPU: AMD Radeon HD 7950
CPU Koeler: Arctic Freezer 13
RAM: Corsair Vengeance XMP 8GB 1600 kit 2T. Normale timings maar wel op ddr 1600Mhz (ipv de 1333 standaard)
Moederbord: MSI Z77A G43
Voeding: MS-TECH MS-N750-VAL-CM
SSD: ADATA ASP900S3-128GM-C
Harddrive: Seagate 1TB (Niet zeker hoe hij heet)

Ik weet niet of het nog iets uitmaakt, maar ik heb dit systeem besteld, en de eerste keer toen ik hem aanzette, hoorde ik dat de CPU koeler zijn fan, tegen een ram-kaartje aan zat te tikken. Ik heb hem daarna versteld
(de cpu koeler). Het was wel opmerkelijk hoe de ram-stickjes in de slots 1 en 3 zaten. Later heb ik die 3 naar 2 gezet, en geen last meer gehad van aantikken. Ook heb ik de Command Rate van 1T naar 2T gezet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dit probleem op te lossen!

Met vriendelijke groet,
 

aangepast door Asus
privacygevoelige gegevens verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noud,

Welkom op PC Helpforum. :top:

Deze foutmelding kan zowel door het geheugen of door een falende driver worden veroorzaakt.

Gezien de voorgeschiedenis van je computer lijkt met me verstandig om eerst eens het geheugen te testen met memtest86+ (kies hier voor de Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)-download).

Pak het ZIP-bestand uit en brand vervolgens het verkregen ISO-bestand op een CD.

Start nu de computer op met behulp van de gebrande CD.

MemTest start nu automatisch met testen.

Laat MemTest je geheugen zo lang mogelijk testen, maar toch in ieder geval bv. een hele nacht.

Laat in dit onderwerp weten hoe de test is verlopen en wat de resultaten waren.

sukses,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NoudDeRijk

Hey,
dankjewel voor de snelle reactie, en ik zal zo snel mogelijk de memtest uitvoeren.
Hopelijk heb ik de resultaten maandag. (Inclusief foto's)

Met vriendelijke groet,
 

aangepast door Asus
privacygevoelige gegevens verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NoudDeRijk

Ik heb 2 stickjes RAM, is het verstandig om ze apart te testen? Of kan je ze tegelijk testen en zien in welke (mogelijk) een fout zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NoudDeRijk

Euhm,
aangezien ik heb mijn computer voor de komende dag(en) nog nodig zal hebben voor belangrijke dingen, denk ik dat ik pas van het weekend de resultaten zal hebben van de memtest.
Met vriendelijke groet,
 

aangepast door Asus
privacygevoelige gegevens verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NoudDeRijk

Oh ja,
voordat ik memtest86 zal laten draaien, hoeveel passes heb ik nodig om zeker te weten dat er wel/geen fout zit in mijn stickjes?
En hoe lang gaat dan ongeveer duren?
Met vriendelijke groet,
 

aangepast door Asus
privacygevoelige gegevens verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.