Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort een iMac en krijg het niet voor elkaar om mijn internetverbinding daarop goed te installeren. Ik heb wel (draadloos) internet en meestal werkt het wel. Maar vaak valt na enkele pagina's browsen de verbinding weg en moet ik het opnieuw instellen.

Soms vraagt hij dan om het hele stappenplan (wachtwoord invullen etc) en soms is alleen het netwerk aanklikken al voldoende om weer verbinding te krijgen. Ik heb een multi DSL (SSID?) modem van Tele2, en een iMac OS X.

Ik heb de iMac pas een week of 2 en weet er echt nog helemaal niets van... Wat kan ik doen? :dong:

Geplaatst:

@ Irish2,

Zie je rechtsboven in de menubalk het WiFi icoontje ?

Klik op het WiFi icoontje, dan verandert het icoontje in streepjes.

Klik nogmaals op dat icoontje, dan zie je direct welke netwerken de iMac ontvangt en de sterkte van het signaal.

Als het goed is moet de modem van Tele2 in die lijst voorkomen.

Geplaatst:

De moden van tele2 staat daar inderdaad bij, daar heb ik ook verbinding mee. Tenminste, als ik de mac opstart sowiesio. Maar die verbinding valt steeds weg als ik een paar pagina's geopend heb, en als ik de mac vanuit sluimerstand aanzet dan heb ik ook niet altijd verbinding.

Geplaatst:

@ Irish2,

Probeer de iMac altijd uit te zetten als je klaar bent met computeren, dus de sluimerstand ongedaan te maken.

Het scheelt toch een hoop energie xD

Geplaatst:

@ Irish2,

probeer het volgende [als je teenminste nog niet het gedaan xD ]:

Klik op Wi-Fi icoon rechts boven >> Open netwerkvoorkeuren >> Assistentie >> verschijnt nu het scherm Netwerkpoortconfiguratie kiezen >> klik in het keuzerondje bij Wi-Fi >> klik op Ga door >> in het scherm Primaire poortconfiguratie wijzigen >> bij gebruik Wi-Fi is het keuzerondje oranje ?

• 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.